تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۸۹۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت صنایع خراسان رضوی با سوخت دوم و ۵۰ درصد ظرفیت

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت‌های ناشی از تامین گاز، صاحبان صنایع استان با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی تولید خود و همچنین با بهره گیری از سوخت دوم (غیر از گاز) فعالیت دارند.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی افزود: از زمان شروع سرمای شدید و زیر ۲۰ درجه در مشهد و سایر نقاط خراسان رضوی طبق مصوبه ستاد انرژی استان، صاحبان صنایع خراسان رضوی برای تامین گاز بخش خانگی همکاری و مصرف گاز خود را قطع کردند و همچنین ساعات فعالیت خود را کاهش دادند.

وی اضافه کرد: پس از بهتر شدن شرایط آب و هوایی، صاحبان صنایع خراسان رضوی از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون طبق مصوبه ستاد انرژی استان ملزم به استفاده از سوخت دوم و همچنین کاهش میزان تولید خود شدند به طوری که می‌بایست با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود فعالیت داشته باشند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صاحبان صنایع استان که فاقد سوخت دوم هستند در شرایط کنونی قادر به فعالیت نخواهند بودهمچنین برق صنایع خراسان رضوی نیز تامین شده است و به مرور با بهتر شدن وضعیت تامین گاز و انرژی، میزان تولید صنایع افزایش خواهد یافت.

رجبی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی واحد‌های تولیدی فولاد در خراسان رضوی به دلیل محدودیت‌های استفاده از گاز افزود: تصمیمات در این بخش مربوط در سطح ملی اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: همه محدودیت‌های اعمال شده برای صاحبان صنایع در خراسان رضوی نشات گرفته از همکاری آن‌ها با بخش خانگی و استمرار تامین گاز برای این بخش بوده است.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده