تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۹۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر مطرح کرد؛

لزوم ارتقای سهم دانش در تولید و فروش محصولات بومی بوشهر

لزوم ارتقای سهم دانش در تولید و فروش محصولات بومی بوشهر
‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در دوره آموزشی خدمات کسب و کار گفت: باید سهم دانش و فعالیت‌های فناورانه در تولید و فروش محصولات بومی این استان افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر در جلسه دوره آموزشی منتورینگ و کوچینگ با حضور مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صمت در بوشهر افزود: استان بوشهر ظرفیت‌های گسترده‌ای در خرما و نخیلات، مواد معدنی، دریا و صنایع مرتبط با دریا دارد، اما در بیشتر موارد فعالیت‌ها سنتی و خام فروشی است.

وی افزود: در زمینه صنایع نفت و گاز نیز تنها یک لایه فرآوری در محصولات پتروشیمی انجام و صادر می‌شود، در حالی که می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالاتری را برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

مدیرکل صمت استان بوشهر تفاوت میزان درآمدزایی خرما در بوشهر و دیگر نقاط جهان را اقدامات دانش بنیان دانست و تاکید کرد: تا زمانی که در حوزه‌های مزیتی این استان از ایده‌ها و پیشنهاد‌های خلاق و نوآورانه استفاده نشود، به ارزش افزوده مورد نظر دست پیدا نمی‌کنیم.

صفوی همچنین گفت: بدون اقدامات نوآورانه و دانشی، در صورت برداشته شدن حمایت‌های دولتی قدرت صادرات محصولات بوشهر از دست می‌رود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت