تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۸۹۷۱۴
سرویس خبر : انرژی

مصرف ۶۶۱ میلیون مترمکعبی گاز خانگی در ۲۴ساعت اخیر/ ۴۰ درصد مشترکان الگو را رعایت نمی‌کنند

‌می‌متالز - سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از رسیدن مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در ۲۴ ساعت اخیر به ۶۶۱ میلیون مترمکعب خبر داد و گفت: ۴۰ درصد از مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش می‌متالز، عباس اعظمی، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، اظهار داشت: تمامی بخش‌های تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز در سراسر کشور با حداکثر ظرفیت در مدار بهره‌برداری است و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی گاز ایران، هم‌اکنون شبکه گاز کشور در وضعیت پایدار بوده و در هیچ‌نقطه کشور شاهد قطعی یا افت فشار گاز نیستیم.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده باز هم افزایش یافت و به رقم کم‌سابقه ۶۶۱ میلیون مترمکعب رسید که این مقدار مصرف بالای گاز در این بخش‌ها، نشان‌دهنده ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی است.

اعظمی با بیان اینکه "۶۰ درصد مشترکان، مصارف بهینه‌ای در بخش گاز خانگی دارند"، گفت: نیاز است تا ۴۰ درصد باقی مانده مشترکان نیز نسبت به بهینه سازی روند مصارف خود توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: از میان ۴۰ درصد مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، مشترکان بدمصرف که هم‌اکنون ۱.۶ درصد از مشترکان گاز کشور را شامل می‌شوند، چند برابر دیگر مشترکان به مصرف گاز اقدام می‌کنند که لازم است این گروه از مشترکان، مصارف نامتعارف خود را اصلاح کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده