تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۴۸
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۸۹۸۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صدور پروانه اکتشاف برای ۱۰ پهنه معدنی جنوب کرمان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: ۲۰ نوع ماده معدنی از جمله تیتانیوم، مس، کرومیت، آهن، سنگ چینی، منگنز، آهک و طلا در جنوب استان کرمان شناسایی شده اند که در این راستا ۱۴ پهنه مشخص شده، برای ۱۰ پهنه به نتیجه رسیده و پروانه اکتشاف صادر شده است.

به گزار می‌متالز،مسلم مروجی‌فرد در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان گفت: دو ظرفیت مهم جنوب استان کشاورزی و معدن است که در کشاورزی سالانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول تولید می‌شود و باید صنایع فرآوری کشاورزی توسعه یابد. او افزود: ۳۰ درصد مجوز‌های صنایع جنوب برای کشاورزی و ۱۵ درصد برای خدمات حوزه کشاورزی صادر شده است. مروجی‌فرد ضمن انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات بانک‌ها در این حوزه بیان کرد: نبود زیرساخت‌ها، عدم همکاری مناسب دستگاه‌ها به دلیل بروکراسی‌های اداری و قوانین دست و پاگیر در معادن جنوب کرمان از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.

او افزود: ۲۰ نوع ماده معدنی از جمله تیتانیوم، مس، کرومیت، آهن، سنگ چینی، منگنز، آهک و طلا در جنوب استان کرمان شناسایی شده اند که در این راستا ۱۴ پهنه مشخص شده، برای ۱۰ پهنه به نتیجه رسیده و پروانه اکتشاف صادر شده است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان بیان کرد: ۳۱۴ پرونده اکتشاف، ۹۸ گواهی کشف و ۱۱۰ پروانه بهره‌برداری معدن در جنوب استان کرمان وجود دارد و ۵۵ مجوز صنایع معدنی صادر شده است.

مروجی‌فرد تصریح کرد: اکثر معادن جنوب کرمان تا چند سال قبل درگیر معارض محلی بودند، اما در حال حاضر به دلیل اشتغالزایی صورت گرفته در معادن، کمتر از ۱۰ درصد معادن درگیر معارضان محلی هستند و تا پایان سال یک‌هزار شغل جدید نیز ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده