تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۸۹۹۸
سرویس خبر : انرژی
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بانکرینگ ظرفیت مغفول در صنایع دریایی است/ برنامه‌ای برای برکناری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ندارم

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: بانکرینگ ظرفیت مغفول در صنایع دریایی است و باید سهم بیشتری در این بخش داشته باشیم.
بانکرینگ ظرفیت مغفول در صنایع دریایی است/ برنامه‌ای برای برکناری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ندارم

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی کشور در جمع خبرنگاران از افتتاح چند طرح توسعه بندری و بازدید رئیس جمهور از فاز ۳ بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: طرح‌های توسعه بندری امکان استفاده بیشتر از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی و ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی از ۳ میلیون TEU به ۵ میلیون TEU افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید سهم بیشتری از بانکرینگ داشته باشیم گفت: بانکرینگ یکی از ظرفیت‌های مغفول در صنایع دریایی کشور است که  افزایش سهم آن تنها از طریق ارائه سوخت با قیمت رقابتی به شناورهای بین‌المللی انجام می‌شود.

وی گفت: سعی داریم با وزارت نفت در سال آینده درباره بانکرینگ تعامل بیشتری داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت صنایع تولید شناور در سواحل شمالی و جنوبی کشور خالی است، گفت: باید از این ظرفیت برای افزایش سهم ایران از بازار جهانی تعمیر کشتی استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی به امضای تفاهم‌نامه وزارت دفاع و راه درباره ساخت شناورهای خدماتی اشاره کرد و گفت: برای توسعه صنایع دریایی از بخش خصوصی سازنده و همچنین بخش خصوصی بهره‌برداری کشتی‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی درباره شایعات ایجاد شده درباره برکناری مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها، افزود: هیچ برنامه‌ای برای برکنار مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ندارم.

اسلامی در پایان گفت: شناورهایی که در آب‌های سرزمینی تردد دارند با تعرفه داخلی و شناورهایی که در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند سوخت با تعرفه بین‌المللی تردد می‌کنند سوخت با تعرفه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد