تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۹۰۰۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

واکنش فعال فولادی به تشکیل احتمالی سازمان بازرگانی/ کشور نیاز به یک برنامه اقتصادی قوی دارد

‌می‌متالز - یک فعال فولادی گفت: با توجه به اینکه هنوز از جزئیات تشکیل سازمان بازرگانی خبر نداریم، نمی‌توانیم به صورت دقیق در مورد اثرگذاری این سازمان در رفع مشکلات صادرات صحبت کنیم.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگار در واکنش به لایحه جدید دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی و انتقال تمام وظایف تنظیم بازار وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها به این سازمان، بیان کرد: فولاد و محصولات آن کالای اساسی محسوب می‌شوند، بنابراین احتمال اینکه در تشکیل سازمان بازرگانی تفکیک شود، وجود دارد. در این راستا، باید از تمام اشخاص و نهاد‌هایی که صاحب‌نظر و ذی‌نفع هستند و می‌توانند در این اقتصاد کمک کنند، کمک و همفکری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه فولاد جزء حوزه‌های اصلی کشور است و جایگاه خاصی بین صنایع کشور از نظر ارزآوری دارد. گفت: اگر قرار بر تشکیل سازمان بازرگانی و تفکیک تنظیم بازار فولاد با آن باشد، باید نظرات تمام افراد صاحب‌نظر در این حوزه جمع‌آوری کرد تا تصمیم مشترکی در این زمینه گرفته شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه تشکیل سازمان بازرگانی نیاز به بررسی و کارشناسی دقیق دارد، گفت: همچنین در ابتدا باید دید هدف کلی این اقدام چیست و کدام مسیر برای تداوم فولاد در بازار داخلی و خارجی مناسب‌تر است؟

رستگار تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز از جزئیاتی از تشکیل سازمان بازرگانی خبر نداریم، نمی‌توانیم به صورت دقیق در مورد اثرگذاری این سازمان در رفع مشکلات صادرات صحبت کنیم، اما نکته اصلی این است که یک شخص یا یک سازمان نمی‌تواند تجارت کشور را نجات دهد بلکه کشور نیاز به یک برنامه اقتصادی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه باید برنامه اقتصادی و تیم اقتصادی دولت تغییر شود، گفت: در بخش اقتصاد کلان همچون تورم و نقدینگی مشکل داریم به طوری که زیرساخت‌های اقتصادی کشور دچار چالش شده‌اند. بر همین اساس، تورم بالا به تنهایی می‌تواند تمام اصول اولیه اقتصاد و تجارت را با مشکل مواجه کند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده