تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۲۹۰۱۱۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل سایپا اعلام کرد:

رونمایی از خودرو جدید سایپا در هفته آینده و ۳ محصول دیگر در نیمه اول سال بعد

‌می‌متالز - مدیرعامل سایپا از تولید و رونمایی از محصول جدید پی ۹۰ در هفته آینده و سه محصول اطلس، سهند و وانت جدید سایپا در نیمه اول سال بعد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی تیموری در جلسه رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه، گفت: یکی از اشتراکات شرکت‌های ایران و روس تولید خودرو ال ۹۰ است، اما مشکل تولید این محصول در ایران قوای محرکه با استاندارد یورو ۴ بود که به یورو ۵ ارتقا یافت و می‌تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد؛ بنابراین مقرر است این محصول در مدرن‌ترین خط موتورسازی مشترک سایپا و رنو، تولید شود.

وی ادامه داد: قرارداد‌های تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده و ۵۰ دستگاه پی ۹۰ به عنوان نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر و توسط پارس خودرو رونمایی و تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این محصول تولید می‌شود. سال آینده هم روزانه ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

تیموری افزود: درحالی کوئیک و ساینا بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا تولید می‌شوم که طی خرداد، تیر و شهریور سال آینده خودرو‌های اطلس، سهند و وانت جدید سایپا، وارد بازار خواهند شد، اما این پلتفرم پس از آن دیگر برنامه توسعه‌ای نخواهد داشت و پی ۹۰ جایگزین پلتفرم ایکس ۲۰۰ خواهد شد که استاندارد سه ستاره اروپا و استاندارد‌های ۸۵ گانه ایران را دریافت خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده