تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۹۰۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن‌پور خبر داد:

بررسی وضعیت سرمایه گذاری خارجی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مقرر شد مرکز پژوهش‌ها موانع عدم تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه آهن را تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند تا پس از اخذ نظر وزیر راه و شهرسازی مبنای اقدامات نظارتی بعدی قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن پوربیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) متبوع خود با حضور علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس و فکری رئیس سازمان کمک‌های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران، گفت: رئیس سازمان کمک‌های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران در این نشست گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گذاری در دولت سیزدهم بر اساس گزارش ارائه شده در نشست امروز کمیسیون اقتصادی نسبت به مدت مشابه با سال قبل افزایش یافته است، عنوان کرد: حجم سرمایه گذاری مصوب معتبر در دولت سیزدهم معادل ۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فکری در پاسخ به سوالات نمایندگان به بیان مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری خارجی اشاره و راه‍‌کار‌های پیشنهادی نیز برای توسعه و ارتقای جذب سرمایه خارجی از کشور‌های همسایه و هم سو ارائه کرد.

حسن‌پور بیگلری با بیان اینکه رئیس سازمان کمک‌های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران پیشنهادات کاربردی در خصوص تامین مالی خارجی پروژه‌های بزرگ در کشور را نیز ارائه کرد، تصریح کرد: مشکلات سرمایه گذاری خارجی چین و روسیه نیز در این نشست مطرح شد که توسط آقای فکری پاسخ لازم ارائه گردید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شد مرکز پژوهش‌ها موانع عدم تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه آهن را تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند تا پس از اخذ نظر وزیر راه و شهرسازی مبنای اقدامات نظارتی بعدی قرار گیرد، گفت: کارگروهی به ریاست توانگر عضو محترم کمیسیون اقتصادی و عضویت رئیس سازمان، عضو نماینده کمیسیون عمران و نماینده حوزه انتخابیه پروژه‌های دارای فاینانس مصوب تشکیل و ظرف دو ماه نتایج بررسی علل عدم جذب این منابع خارجی را به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای نشست امروز کمیسیون اقتصادی ایرادات اعلامی شورای محترم نگهبان در خصوص طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز مطرح شد، ادامه داد: شورای نگهبان دو ایراد از طرح مذکور گرفته بود که با حضور مولابیگی عضو شورای نگهبان مطرح و نظرات اعضا برای رفع ابهام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید نتیجه این توافقات در جلسه بعدی کمیسیون به رای گذاشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده