تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۹۰۵۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول در وزارت صمت تاکید کرد:

بهره‌برداری از ۳۰ طرح صنعتی و تولیدی در استان اردبیل/ هدف‌مان افزایش اشتغال زایی برای جوانان است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از بهره‌برداری همزمان از ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در این استان، در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «رامین صادقی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح‌های صنعتی و تولیدی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اشتغال‌زایی این طرح‌ها را یک‌هزار و ۱۱۶ نفر عنوان کرد و افزود: عمده این طرح‌ها در شهرک صنعتی ۲ و شهرک صنعتی نمین و پارس‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد تا در سایه فعالیت این مجموعه‌ها شاهد رونق اقتصادی مناطق مختلف استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی، پلی‌اتیلن پنج لایه با فلز، کارخانه تولید پودر لباسشویی، آب معدنی، سرم، مونتاژ برد و چندین واحد صنعتی دیگر در ایام دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: تلاش ما بر این بوده تا با بهره‌برداری از این واحد‌های صنعتی بتوانیم شرایط بهتری را برای اشتغال جوانان فراهم کرده و بستر‌های تحولی را در حوزه صنعت و معدن به وجود آوریم.

صادقی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد آب بسته‌بندی کشور در این استان تولید می‌شود و با رایزنی‌های انجام شده در کنار راه‌اندازی مجموعه‌های جدید، چندین واحد آب معدنی در شهرک تخصصی نیر نیز به چرخه فعالیت باز می‌گردند.

وی اضافه کرد: در حوزه معدن نیز سعی ما بر این است تا در کنار تقویت تولید عناصر فلزی، معادن آهن را در استان فعال کنیم تا امکان تأمین مواد اولیه محصولات تولیدی در این استان به خوبی فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نظارت بر اکتشاف و توسعه صنایع فرآوری را در بخش معدن یادآور شد و گفت: در استان اردبیل پهنه‌های معدنی متعددی در شمال و جنوب شناسایی شده و تلاش بر راه‌اندازی مجموعه‌های فرآوری معادن با ارزش آهن، مس، طلا و مولیبدن در استان است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده