تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۹۰۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازدید مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صمت عنوان شد:

مرکز رشد خصوصی هوشمندسازی صنعت راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - تمرکز بر راه‌اندازی مراکز خدمات هوشمندسازی و توسعه فناوری، راهبری ایجاد مراکز نوآوری صنعت محور در کنار صنایع بزرگ، تشکیل میز‌های تبادل فناوری بین پارک‌ها و صنعت و کمک به شکل دهی مراکز ارایه خدمات کسب وکار، از اولویت‌های وزارت صمت است.

به گزارش می‌متالز، همزمان با دهه فجر، «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، ضمن حضور در استان مازندران و تبیین برنامه‌های وزارت صنعت در حوزه توسعه کسب وکار، به‌همراه مدیران اداره کل صمت استان مازندران از پارک فناوری مازندران بازدید و ضمن گفتگوی صمیمانه با شرکت‌های فناور و دانش بنیان، در یک نشست تخصصی با مدیران پارک فناوری و مراکز رشد استان شرکت کرد.

اسدی گفت: انقلاب چهارم صنعتی به سرعت در جهان پیاده شده است و همه شواهد از حرکت سریع صنعت به سمت انقلاب پنجم صنعتی خبر می‌دهد و اگر مدیران وزارت صمت و صاحبان کسب وکار، هرچه زودتر خود را به ابزار‌ها و توانایی‌های این انقلاب تجهیز نکنند، از قافله شتابان رشد صنعتی دنیا عقب خواهیم افتاد.

وی افزود: بلاکچین، رمز ارزها، هوش مصنوعی، ربات ها، داده‌های حجیم، واقعیت مجازی و سکو‌های مختلف خدمات کسب وکار، با سرعت نقش خود را در صنعت دنیا توسعه می‌دهند و چاره‌ای نداریم جز آنکه با همکاری دانشگاه ها، صنایع کوچک و بزرگ، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، یک حرکت جدی در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب چهارم صنعتی برداریم.

در حاشیه این بازدید، اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت، با اشاره به اینکه نیاز است تا یک رویکرد جدید در رابطه با ارتباط بین فناوران و صنعت ایجاد شود گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌های فناور در پارک ها، عدم توجه جدی به بازاریابی و فروش است و عدم ارتباط سازنده با صنعت نیز کمی به این دلیل است. اگر بخواهیم بگوییم بین بازار درست و فناوری برای یک شرکت نوپا کدام مهم‌تر است باید بگوییم فناوری بدون بازار، به جایی نخواهد رسید و دردی از کشور دوا نخواهد کرد. شرکت‌های تخصصی خدمت بازاریابی و فروش می‌تواند در پارک‌ها و مراکز رشد شکل بگیرد و بصورت تخصصی این مسیر را انجام دهد.

وی افزود: اگر بتوانیم در کنار هر شرکت فناور مرکز رشد، یک شرکت توانمند وبزرگ را قرار دهیم؛ اگر سازوکاری ایجاد نماییم تا نظام ارتقای اساتید دانشگاه از مقاله محوری به رفع نیاز صنعت و بعبارتی صنعت محوری تغییر کند؛ اگر بتوانیم کاری کنیم که دانشگاه‌ها در هر استان دقیقا نیاز‌های آموزشی و فناوری استان را تامین کنند و صنعت نگران تربیت نیروی کار متخصص نباشد؛ اگر بتوانیم کاری کنیم که پارک‌های تخصصی در هر استان و مبتنی بر مزیت رقابتی استان ایجاد شود و در این بین، پارک با همکاری صنعت استان و در کنار صنعت ایجاد گردد، کمی فاصله بین فناوری و بازار را کاهش خواهیم داد.

در ادامه این بازدید، از اولین مرکز خدمات تخصصی هوشمندسازی استان که توانسته است نقشی ارزشمند در توسعه هوشمندسازی صنعت با اولویت مصرف انرژی بعمل آورد بازدید بعمل آمد و مقدمات راه اندازی مرکز رشد خصوصی هوشمندسازی در استان کلید خورد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده