تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۰۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با گذشت ۵ روز از عرضه سکه در بورس کالا

فروش ربع سکه در بورس کالا به بیش از ۸۵ هزار قطعه رسید

‌می‌متالز - طبق اعلام بازار متشکل معاملات ارز ایران، حجم تجمیعی معاملات از ابتدای عرضه ربع سکه در بورس کالا تاکنون ۸۵ هزار و ۹۷۱ قطعه بوده است.

به گزارش می‌متالز، طی ۵ روز عرضه ربع سکه در بورس کالا به صورت تجمیعی بالغ بر ۸۵ هزار و ۹۷۱ قطعه سکه به فروش رفته است. این فرآیند عرضه طی ۱۰ روز ادامه پیدا خواهد کرد و هدفش از بین بردن حباب سکه و تعدیل تورم در این بخش است.

بر اساس گزارش‌های موجود در اولین روز تعداد ۴ هزار و ۷۶۷ قطعه تا قیمت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، در روز دوم ۱۷ هزار و ۳۹۷ قطعه تا قیمت ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و در سومین روز نیز یک هزار و ۸۱۲ قطعه ربع سکه تا قیمت ۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد.

میزان عرضه سکه در چهارمین روز، ۵ هزار و ۱۲ قطعه تا قیمت ۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان و در روز پنجم تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۵ قطعه تا قیمت ۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان بود.

عرضه ربع سکه در بورس کالا در مرحله دوم به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است و تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

منبع: پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده