تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۰۹۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۵ درصدی سرمایه گذاری و اشتغال در ۶ ماه اول سال/ رونق تولید راه حل کنترل تورم

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در زمینه صنعت و معدن با ایجاد نزدیک به ۳۰۰ هزار شغل، رتبه یک اشتغال را داریم و امسال رشد صادرات کشور تا دی ماه ۱۹ درصد به صورت مبلغی و رشد واردات ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در جمع فعالین اقتصادی شهرستان نایین اظهار کرد: خبر خیلی خوبی است که در ۶ ماهه اول سال جاری در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال ۱۵ درصد رشد داشتیم و این در ۸ سال گذشته بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت و معدن، ایجاد اشتغال، منابع مالی بیشتری می‌خواهد، افزود: ما در زمینه صنعت و معدن با ایجاد نزدیک به ۳۰۰ هزار شغل، رتبه یک اشتغال را داریم و امسال رشد صادرات کشور تا دی ماه ۱۹ درصد به صورت مبلغی و رشد واردات ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

فاطمی امین تصریح کرد: شاید این اعداد و ارقام و افزایش صادرات، تولید و سرمایه‌گذاری که مطرح می‌شود، برای مردم ملموس نباشد چرا که مردم گرفتار امورات معیشتی هستند، اما مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان علت این امر را به خوبی تبیین کردند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: در ده سال گذشته رشد اقتصادی تقریباً کمتر از یک درصد بوده است یعنی در طول ده سال ما تولید و سرمایه‌گذاری آن‌چنانی نداشتیم، اما تورم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر فقط تولید پایین باشد وضع مردم بهتر نمی‌شود، اما وقتی تولید پایین و تورم بالا است یک بخش کوچکی از مردم نفع می‌برند و وضعشان بهتر شده و بقیه وضعشان بدتر می‌شود، چون نسبت درآمد و هزینه‌ها با یکدیگر از بین می‌رود که تنها راه حل این مشکل، تولید است.

فاطمی امین ضمن اشاره به نکته‌های حکیمانه و کلیدی رهبری، بیان کرد: اگر می‌خواهیم از وضعیتی که ۱۰ سال گذشته داشته‌ایم به این معنا که رشد اقتصادی پایین و تورم بالا است، خارج شویم تنها راه‌حل آن تولید است.

وزیر صمت گفت: البته می‌شود با روش‌های دیگری همچون یارانه‌ها این وضعیت را جبران کرد، اما یارانه باز توزیع درآمد بوده درحالی که تولید توزیع درآمد است.

وی عنوان کرد: علت اینکه حضرت آقا بر تولید تأکید دارند به خاطر این است که هم بشود معیشت مردم را اصلاح کرد و هم قدرت اقتصادی کشور را افزایش داد.

فاطمی امین تصریح کرد: یکی از کم‌کاری‌های ما این است که این اطلاعات و این پیشرفت کشور را نتوانستیم در بخش‌های مختلف به جامعه منتقل کنیم و قطعاً این حرکت خوبی که شکل گرفته است با تلاش و کمک شما فعالین اقتصادی شتابنده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده