تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۹۱۰۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان خبر داد:

افتتاح ۷ طرح تولیدی با حضور معاون وزیر صمت/ همکاری علمی و مشاوره‌ای میان چهار دستگاه اجرایی استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد که هفت طرح تولیدی - صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۲ طرح شرکت پارس پلاستیک شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در زمینه تولید ظروف آلومینیوم یکبار مصرف، و دستگاه تولید فیلم پی‌اس و پی‌پی با سرمایه‌گذاری ۷۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۶ نفر، و طرح توسعه شرکت تاشا صنعت پارس با تولید محصول مبدل، ایر کولر، مخازن نفت و گاز با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال و اشتغال۳۵۰ نفر از جمله طرح‌هایی که با حضور معاون وزیر صمت بهره‌برداری می‌شوند.

وی افزود: سه طرح بنشن دانه آریا، طلوع سبز فرتاک و مهرشاد خاوران سبز اندیمشک با تولید محصولات مبلمان اداری و خانگی، مصنوعات ام‌دی‌اف و کابینت روشویی با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۳ نفر، جزو طرح‌هایی است که در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

مدیرکل صمت خوزستان اضافه کرد: طرح اکسیژن شرکت فولاد روهینا جنوب در دزفول با تولید محصول انواع میلگرد و گاز اکسیژن با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال و اشتغال یکهزار نفر، هم در این مراسم افتتاح می‌شوند.

وی همچنین تاکید کرد که «مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در سفر یکروزه خود به خوزستان از شرکت پاک چوب شهرستان شوش و شرکت گروه ملی نیز دیدن می‌کنند.

از سوی دیگر، فلاح از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه در زمینه همکاری علمی، مشاوره‌ای و پژوهشی بین چهار دستگاه اجرایی خوزستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان مدیریت صنعتی، اداره کل صمت، سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه، ولیعصر (عج) و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد، افزود: این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد شبکه علمی و ترویجی و آموزشی به‌منظور توسعه تسهیل‌گران بسیج کارخانجات استان، آموزش به مدیران کارخانجات در حوزه کسب و کار، عارضه‌یابی و بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و برگزاری تور‌های آموزشی، علمی و ترویجی، جهت توسعه دانش و مهارت‌های علمی کارخانجات منعقد شده است.

مدیرکل صمت استان خوزستان، شناسایی و حمایت از مدیران فعال و مبتکر و مخترع، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی و استفاده از امکانات و تجهیزات آموزشی در برگزاری دوره‌ها و همایش‌ها را از دیگر مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، مشاوره ای، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته به منظور برطرف کردن نیاز‌های کارخانجات در استان خوزستان است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده