تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۹۱۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد استان فارس

بررسی و تعیین تکلیف مشکلات ۳۰ بنگاه اقتصادی درکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس: تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی نیمه فعال، غیرفعال و راکد در کارگروه ویژه

به گزارش می‌متالز، سه شنبه هجدهم بهمن ماه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد به ریاست استاندار فارس، با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور اعضاء کارگروه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک‌های عامل در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در چهارصد و هشتاد و چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال گفت: دراین جلسه مسائل و موارد ۳۰ بنگاه اقتصادی و تولیدی، فعالیت در زمینه انواع درپوش و سرپوش پلاستیکی، سینک ظرفشویی و قطعات خودرویی، فرآورده‌های گوشتی، رزین‌های صنعتی، روغن خوراکی، ترشیجات و شوریحات، ابزار لات تمیز کاری پتروشیمی، قطعات بتنی، ظروف چینی و... در خصوص موضوعات و مشکلاتی، چون تعیین تکلیف جرایم و وصول مطالبات ارزش افزوده، تعیین تکلیف دریافت تسهیلات، درخواست تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی، دریافت کد اقتصادی بانک عامل جهت تسهیلات، جابجایی وثایق، رفع مشکل صادرات، بررسی زیر ساخت‌های شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت و... بحث، گفتگو، تبادل نظر ومصوبات لازم در راستای حل مشکلات و رفع موانع تصویب شد.

حمید رضا ایزدی در کارگروه تسهیل و کارگروه بنگاه‌های راکد و نیمه فعال بر تلاش برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی تاکید و افزود: به هر میزان که واحد‌های تولیدی از رکود خارج شوند، وضعیت اشتغال در شرایط مناسب‌تری قرار می‌گیرد، لذا جهت تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی نیمه فعال، غیرفعال، راکد استان و رفع مشکلات و بازگرداندن این واحد‌ها به چرخه تولید هرهفته در کارگروه ویژه‌ای با حضور استاندار بحث و بررسی و اقدامات و تصمیمات اجرایی در رفع موانع و فعال شدن واحد‌های تولیدی در استان فارس اتخاذ می‌شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه این واحد‌ها باید محل تولید، اشتغال و فعالیت اقتصادی شود تصریح کرد: برای تحقق این هدف، برنامه ریزی‌های مدون تدوین و جلسات متعدد برگزار شده است تا فضای مناسب کسب و کار و رونق تولید بیش از پیش در بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی استان در راستای افزایش بهره وری، اشتغال پایدار، رشد و توسعه صادرات غیر نفتی صورت پذیرد.

وبا اشاره به اینکه پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها مورد تاکید است اظهار داشت: به منظور حل مشکلات واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی ضرورت دارد؛ دستگاه‌های ذی ربط استانی به مصوبه‌های کارگروه تسهیل عمل نموده و از راه حل‌های مختلف جهت رفع این مشکلات استفاده ببرند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده