تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۹۱۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس:

۹۵ درصد از موضوعات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به امور بانکی است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بیش از ۹۵ درصد از موضوعات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به امور بانکی و تسهیلات است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی در چهارصد و هشتاد و دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال بیان کرد: در این جلسه مسائل و موارد ۲۷ بنگاه اقتصادی و تولیدی، فعالیت در زمینه چاپ لفافه بسته بندی، شن و ماسه، سیمان، استحصال اتان، انواع قند، مرباجات، ترشی جات، شوری جات، انواع سس، ماکارونی و... در خصوص موضوعات و مشکلاتی، چون ترخیص ۹۰ درصد کالا از گمرک، درخواست تمدید قرارداد اجاره و رفع مشکلات معدن، پرداخت قدرالسهم حق انتقال گاز، صدور سند عرصه و بررسی مصوبات قبلی درخواست تسهیلات و... بررسی شد.

وی با اشاره به تصویب مصوبات مصوبات و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد: این مصوبات پس از ابلاغ به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به کمک درجهت رشد، توسعه و تثبیت اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی گفت: با بازدید‌های میدانی، همکاری، همراهی و دقت نظر مسئولان اقتصادی و حمایت بانک‌ها در راستای بهبود وضعیت تولید گام برداشته همچنین جلسات و کمیته‌ها یی تخصصی در رفع موانع تاحصول نتیجه برگزار می‌کنیم.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس در خصوص تشکیل کارگروه احیاء واحد‌های راکد در استان فارس افزود: هر هفته تعدادی صاحبان این بنگاه‌های اقتصادی در این کارگروه با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت رفع موانع تولید، تسهیل امور، ارتقای اقتصاد استان، همچنین خدمت رسانی بهتر نسبت به استفاده از ظرفیت بانک‌های عامل استان دعوت می‌شوند و با اتفاق نظر و همدلی‌هایی که وجود دارد تمامی راهکار‌ها را برای بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید به کار می‌بندیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد از موضوعات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بنگاه‌های راکد مربوط به امور بانکی، تسهیلات و تعیین تکلیف بدهی بنگاه‌های اقتصادی و مابقی سایر موضوعات بوده لذا ضرورت دارد تا مشکل سرمایه‌گذاران به نحو شایسته‌ای حل و فصل شود.

منبع: خبرگزاری بازار

عناوین برگزیده