تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۰۰۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سیستان و بلوچستان:

معادن سیستان و بلوچستان باید موجبات توسعه استان را فراهم کنند/ موفقیت اقتصاد در گرو مشارکت مردم

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه معادن مختلفی که در این خطه وجود دارد باید موجبات توسعه استان را فراهم کند، گفت: اقتصاد زمانی موفق است که مردمی باشد.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: برای توسعه اقتصاد استان باید نگاه‌ها را قوی‌تر کنیم.

وی افزود: اقتصاد زمانی موفق است که مردمی باشد یعنی مردم سهام دار واحد‌های تولیدی شوند و سرمایه‌های مردم در استان هزینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید نگاه مردم را تغییر داد چرا که شاهدیم افراد زیادی در این استان سرمایه‌های بزرگی دارند، اما سرمایه گذاری آن‌ها خارج از استان است.

وی تصریح کرد: از فرصت حضور سرمایه‌گذاران در استان استفاده کنید

کرمی با بیان اینکه مرز برای استان فرصت است ادامه داد: محصولاتی که قرار است به خارج کشور صادر شود باید در شهرک‌های صنعتی همین منطقه تولید گردد.

وی بیان کرد، باید از سرمایه‌ها استفاده کرد بنابراین زمانی که سرمایه‌های اندک در کنار هم قرار گیرند همچون سیل بزرگ می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در کار علمی چیزی به نام توقف نداریم و باید مدام پیشرفت کنیم بنابراین پشت هر واحد تولیدی یک مرکز پژوهشی قوی باشد.

وی تصریح کرد: اگر اراده‌های ما قوی باشد می‌توانیم استانی در تراز انقلاب اسلامی بسازیم بنابراین اراده‌ها را تقویت کنید و از هیچ قدرتی واهمه نداشته باشید.

کرمی افزود: خداوند ثروت‌های زیادی در دل زمین برای ما قرار داده که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم بنابراین باید با تحقیق و کار از آن‌ها بهره ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ثروتی که در این منطقه وجود دارد، باید مشکلات استان را برطرف کند و معادن مختلفی که در این خطه وجود دارد می‌تواند؛ موجبات توسعه استان را فراهم کند.

وی اذعان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است و باید ابر علمی ایجاد کنیم تا در زمان نیاز به بارش، از مواهب آن بهره‌مند شویم.

منبع: پرتال استان سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده