تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۴
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۰۸۵۹۸
استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

گسترش صنعت حمل و نقل عامل توسعه همه جانبه استان/ سیستان و بلوچستان دروازه تجارت کشور

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فعال بودن تمام کارگاه‌ها در زمینه راه‌آهن، فعالیت قرارگاه خاتم در حوزه ترانزیت شمال و جنوب، و توسعه جاده‌های بین شهری و روستایی و.عامل گسترش صنعت حمل و نقل و به تبع آن توسعه همه جانبه استان است.

به گزارش می‌متالز، روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی در جلسه با در دیدار نادری، رییس هیات عامل و مدیر عامل هلدینگ معدنی صدر تأمین (زیر مجموعه شستا) با وی اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی برای پیشرفت و توسعه دارد و در این زمینه یک استان برخوردار است.

وی بیان داشت: استفاده از لفظ محرومیت به هیچ عنوان شایسته استان سیستان و بلوچستان نیست.

کرمی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است، افزود: نیروی انسانی یک مبحث بسیار مهم در توسعه می‌باشد و هر جایی توسعه می‌خواهد اتفاق بیفتد نیاز به نیروی جوان خلاق است.

وی اذعان کرد: برخورداری از مرز آبی و زمینی، همجواری با چند کشور و برقراری ارتباط با کشور‌های دنیا از طریق مرز آبی و بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها اکنون فعال است و برنامه ریزی برای توسعه با استفاده از این ظرفیت‌ها در حال انجام است. ک

رمی با اشاره به توافقات صورت گرفته با وزیر صنعت و تجارت کشور افغانستان بیان داشت: فرآوری مواد معدنی افغانستان در داخل ایران به دلیل وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت تجاری و مرزی، ایجاد شرکت‌های مشترک با قطر، چین و افغانستان و توافقات لازم در حمل و نقل بخشی از این توافقات است.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبدیل مرز‌های استان سیستان و بلوچستان به مرکز صادرات و واردات کشور در دستور کار مسوولان قرار دارد. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه معادن توافق با کشور‌های آفریقایی، آغاز ساخت‌کارخانه‌های فرآوری، فعال نمودن معادن مس و طلا، فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مجموعه هلدینگ فولاد و. برای توسعه معادن و صنایع وابسته در حال انجام است.

کرمی در ادامه به ظرفیت شیلات، سواحل استان، صنعت کشاورزی و کاشت محصولات خاص استان و اقدامات صورت گرفته در زمینه کاشت محصولات به صورت وسیع و... اشاره کرد. وی بیان داشت: در حوزه آب در شمال استان مشکلاتی وجود دارد که به سرعت در حال حل شدن است، ولی جنوب استان دارای منابع آبی خوب و زمین‌های حاصلخیزی برای تولید محصول و صادرات آن می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده