تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۸۸۸۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیستان و بلوچستان سرشار از ظرفیت‌های معدنی و نیازمندتلاش و پیگیری

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن این استان؛ چندبرابر ظرفیت معادن مس سرچشمه ظرفیت‌های معدنی دارد که لازم است برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها و پیشرفت منطقه به صورت مداوم تلاش و پیگیری شود.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی درنشست تخصصی با مدیران اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای ذخایر معدنی و ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید زمینه بهره‌برداری آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی باید به سرعت انجام شود که در این راستا به منظور تسهیل در صدور مجوز‌ها و حذف بروکراسی اداری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظارت و کنترل بسیار اهمیت دارد؛ اما نباید تعلل ناشی از نظارت و کنترل دقیق، مانع کار سرمایه‌گذاری چه در حوزه داخلی و چه خارجی شود.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا با ایجاد زیرساخت‌ها موانع کار سرمایه‌گذاران به سرعت برطرف شود.

کرمی با تاکید بر ایجاد تسهیل برای تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید از دلالی خارج شده و بر پایه تولید و سرمایه‌گذاری باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناطق مختلف این استان استعداد بالقوه‌ای در تولید نخیلات و خرما دارد، وضرورت دارد نهضت نخلکاری در این منطقه شکل گیرد چراکه تاثیر زیادی بر اشتغالزایی و بهبود اقتصاد خانوار دارد.

وی افزود: ظرفیت خوبی در حوزه شیلات داریم که برای به فعلیت رساندن این ظرفیت کار‌های خوبی آغاز شده‌است که امیدوارم در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده