تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۸۸۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خضریان نوشت:

حضور غیرقانونی برخی کارمندان رسمی دولت در بدنه شستا

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (‎شستا)، اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

‏در پی وصول مستنداتی از تخلفات عدیده مالی در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (‎ شستا)، طرح تحقیق و تفحص از این شرکت در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ با درخواست اینجانب در سال ۱۴۰۰ مطرح گردید؛ که پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی ‎ مجلس، از پاییز ۱۴۰۱ آغاز شده است. ‏

همزمان با رسیدگی به تخلفات گذشته شستا، آن بخش از اطلاعاتی که می‌توانست ادامه روند‌های غلط گذشته در شرایط فعلی را اصلاح نماید، به بدنه مدیریتی شستا و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد؛ و انتظار بود تا مدیران این مجموعه نسبت به برخورد با تخلفات منعکس شده بصورت جدی اقدام کنند.

‏به رغم برگزاری جلسات متعدد با مدیران اجرایی و نظارتی شستا، نه تنها توان و علاقه‌مندی برای ‎ مبارزه با فساد وجود ندارد؛ بلکه به دفعات مشاهده می‌شود، بدنه مدیریتی شستا به جای برخود با باقیماندگان جریان متخلف و یا تشکیل پرونده برای مدیران سابق، اقدام به توجیه تخلفات مذکور می‌نمایند.

‏با توجه به حضور غیرقانونی برخی کارمندان رسمی دولت در بدنه شستا علی‌رغم صراحت قانونی و تأکید نهاد‌های نظارتی بر تخلف بودن این مهم، نباید انتظار داشت افرادی که خود برخلاف قانون در مجموعه شستا حضور دارند و حقوق و مزایا دریافت می‌نمایند، توان مبارزه با ‎ فساد و تخلف را داشته باشند.

‏وقتی بدنه مدیریتی ارشد شستا از تخلفات و هزینه‌کرد‌های خارج از عرف شرکت‌ها از قبیل پرداخت هزینه‌های غواصی و تفریحی برخی مدیران فعلی از جیب کارگران و بازنشستگان، در این برهه حساس و سخت اقتصادی برای مردم عزیز، مطلع هستند و اقدام نمی‌کنند؛ نباید از ایشان انتظار مبارزه با فساد داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده