تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۶
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۰۸۷۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان:

امیدواریم "اسیدسیتریک" کرمانشاه تا پایان سال دوباره فعال شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه کار اورهال مجموعه اسیدسیتریک در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال شاهد از سرگیری تولید در این واحد باشیم.

به گزارش می‌متالز، محسن دارابی، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راکد اسیدسیتریک، گفت: هم اکنون با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا کار اورهال پروژه در حال انجام بوده و بین ۵۰ تا ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: همزمان با انجام اورهال، سایر امور مربوط به پروژه از جمله مسائل مالیاتی هم پیگیری و مقرر شد در صورت راه‌اندازی این مجموعه، هم تقسیط بدهی مالیاتی و هم بخشودگی لحاظ شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از رصد مستمر وضعیت این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی عملیات اورهال به پایان برسد و در مهر و آبان شاهد پیش راه‌اندازی و تا پایان سال شاهد از سرگیری تولید در این مجموعه باشیم.

دارابی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ نفر در این واحد صنعتی در حال کار هستند، پیش‌بینی کرد با راه‌اندازی مجدد آن تعداد نیرو‌های شاغل به ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر برسد.

وی از اسیدستیریک به عنوان یک پروژه مهم یاد کرد و با اشاره به اینکه در کشور تنها دو واحد تولید اسیدسیتریک یکی در کرمانشاه و دیگری در جوین داریم، افزود: نیاز سالانه اسیدسیتریک ایران حدود ۳۰ هزار تن است که ۱۲ هزار تن آن توسط واحد جوین تولید می‌شود و با برگشت واحد کرمانشاه به مدار و تولید ۱۸ هزار تن دیگر، نیازی به واردات اسیدسیتریک به کشور نخواهیم داشت.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه معتقد است، ساخت واحدی با تجهیزات اسیدسیتریک کرمانشاه در شرایط کنونی بین ۱۵۰۰ تا دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این کارخانه سال ۱۳۸۶ توسط شرکت کیمیاورزان مهر غرب و با سرمایه گذاری "شستا" در کرمانشاه راه‌اندازی شد و اگرچه یکبار در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی مجدد شد، اما تقریبا طی حدود ۱۵ سال اخیر دچار رکود بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده