تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۷۹۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صادرات ۸۵ میلیون دلاری کالا از گمرک خراسان شمالی در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۱

افزایش ۲۴۱ درصدی صادرات کالا از گمرک

‌می‌متالز - مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک استان را بیش از ۸۵ میلیون دلار عنوان نمود.

به گزارش می‌متالز، عباس باقری گفت در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۵ دلار، از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۸۸ درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۲۴۱ درصد، رشد داشته است.

وی کالا‌هایی همچون آب معدنی، زعفران، کود اوره، مقاطع فولادی، پودر کریستال ملامین، شمش آلومینیوم، ورقه‌های اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، بلوک بتنی، اسید سیتریک، هیدروکسید سدیم، سنگ آهک، بوکسیت شیلی، گرانول و... را به عنوان عمده کالا‌های صادراتی یاد کرد که به عمده کشور‌های ترکیه، افغانستان، آذربایجان و گرجستان، ایتالیا، عراق صادر شده اند.

عباس باقری افزود: در این مدت واردات کالا توسط این گمرک بیش از ۶۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۸۹ دلار بوده است که با رشد ۴۵۳ درصدی از لحاظ وزن و همچنین رشد ۵۹ درصدی از لحاظ ارزش کالا مواجه بوده است.

اغلب کالا‌های وارداتی نیز در این مدت شامل چراغ قوه-قطعات کمپرسور-دستگاه بذر کار، سنگ آلومینیوم، گوشت مرغ منجمد، ماشین آلات قالب گیری و خط تولید، کولر اسپیلت، یونیت خارجی کولر گازی، نیکل، پارچه، کنتور گاز، الکترود زغالی، شکرخام، پودر آلومینا، برنج، شمارشگر کنتور، فیلتر المنت، از عمده کشور‌های چین، ترکیه، آلمان، پاکستان بوده که توسط برخی تولید کنندگان و همچنین بخش خصوصی وارد استان گردیده است.

منبع: گمرک جمهوری اسلامی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده