تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۹۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان شمالی مطرح کرد:

بروز مشکل برای تولیدکنندگان حوزه صنعت خراسان شمالی با ایجاد محدودیت در اختصاص انرژی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ایجاد محدودیت در اختصاص انرژی، سرمایه گذاران را برای انجام سرمایه گذاری در حوزه تولید دچار مشکل کرده است.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو در نشست خبری که ۱۳ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت اختصاص انرژی برق در فصل گرما و انرژی گاز در فصل سرما موجب شده تا تولیدکنندگان در حوزه صنعت با مشکلاتی مواجه شوند.

وی ادامه داد: مشکل محدودیت انرژی به نظر می‌رسد برای صنایع بزرگ استان به وجود آمده است.

حاجی بگلو در ارتباط با مصرف آب صنایع نیز بیان کرد: ۱.۷ درصد منابع آبی استان توسط صنایع استفاده می‌شود این در حالی است که میانگین آب مصرفی توسط صنایع در کشور ۴ تا ۵ درصد است.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه سیمان سمنگان به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟ گفت: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، پرداخت مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات مصوب شد و شرکت مذکور این تسهیلات را دریافت نکرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵ معدن و برخی از امتیازات در حوزه انرژی برای انجام این پروژه در اختیار سیمان سمنگان قرار گرفته است، اظهار کرد: پیگیری‌ها برای خلع ید این مجوز‌ها انجام گرفت، اما اعلام شد تا انجام پیگیری‌ها دست نگه داشته شود که شاید هیات مدیره جدید اقداماتی برای تکمیل این پروژه انجام دهد.

وی افزود: هیأت مدیره جدید طی امسال جواز تاسیس را دوباره تمدید کرده است.

مدیرکل صمت خراسان شمالی در ارتباط با معدن تاش نیز بیان کرد: وزیر برای حل مشکل معدن تاش قول همکاری را داده بود که ظاهرا این موضوع تعیین تکلیف شده است و پروانه بهره برداری برای استفاده از بوکسیت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز گفت: سهم خراسان شمالی ۳۴۰ میلیارد تومان بوده که ۲۹۰ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده