تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۰۹۵۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۷ محصول تولیدی چهارمحال به سراسر جهان

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات هفت محصول تولیدی این استان به سراسر جهان خبرداد.

به گزارش می‌متالز، شهرام زارع در نشستی خبری با اعلام این خبر گفت: فولاد، آهن اسفنجی و ورق‌های قلع اندود، گز، خوراک ماهی، بادام، ماهیان سردآبی و محصولات پتروشیمی، هفت محصول تولیدی چهارمحال و بختیاری هستند که به کشور‌های اروپایی، آسیای میانه، آمریکا، روسیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.

وی از اجرای طرح تاجرپروری برای جوانان و نوجوانان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال استان خبرداد و افزود: برای اجرای این طرح تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای منعقد شده است. به گفته وی هیات رئیسه اتاق تعاون به عنوان بازوی کمک کننده به بخش دولتی در حوزه حاکمیتی و سرمایه‌گذاری و طرح‌های پیشران که باعث توسعه این استان خواهد بود عمل می‌کند. در این نشست نایب رئیس اتاق بازرگانی استان نیز از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی خبرداد.

امین مالکی یکی از دلایل پایین بودن سطح اشتغال در استان را نبود زیرساخت‌های لازم همچون راه، حمل‌ونقل، راه آهن و منابع آب دانست و اظهار کرد: با اختصاص اعتبارات مناسب و تلاش مسوولان گام‌های موثری برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های استان برداشته شده است. سعید فیاضی، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان نیز در این نشست، بی ثباتی برخی قوانین را از عوامل اصلی رکود واحد‌های صنعتی اعلام کرد. وی افزود: چنانچه اصلاح این قوانین در دستور کار نمایندگان مجلس شورا قرار نگیرد بسیاری از شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی توان ادامه کار و تولید را از دست خواهند داد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده