تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۰۹۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای واحد‌های تولیدی لرستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تأمین مالی واحد‌های تولیدی این استان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه خرم‌آباد به مناسبت دهه تولید و تجارت، اظهار داشت: ۶۵ هزار و ۷۵۱ واحد صنفی در قالب‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی در لرستان فعالیت می‌کنند که حدود ۲ درصد از واحد‌های صنفی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۴ هزار نفر در لرستان در حوزه بازار در حال فعالیت هستند، افزود: کمیسیون‌های وزارت در حوزه اصناف سال گذشته به‌صورت مستمر برگزار شد که ۶۵۵ مصوبه به‌همراه داشت و ۸۰ درصد آن‌ها عملیاتی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که عمدتاً خرد و متوسط است و ۱۰ درصد واحد‌های بزرگ محسوب می‌شود که بالای ۱۵۰ نفر اشتغال دارد، عنوان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی واحد‌های تولیدی از محل رونق تولید و تبصره ۱۸ انجام شد و علاوه‌بر آن ۲۹ درصد از منابع کشوری نیز از محل زنجیره تأمین محقق شد.

وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات نیز بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی تزریق کرده‌است، بیان کرد: بیش از ۵۰ جلسه و در سه ماهه امسال نیز تاکنون ۱۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و ۸۰ درصد مشکلات رفع شد.

جعفری با اشاره به شعار سال، ادامه داد: رشد تولید سرمایه‌گذاری در سطح کلان و خرد را می‌طلبد که باید در این زمینه از هلدینگ‌های بزرگ استفاده کنیم که اکنون هلدینگ یک شرکت لاستیک‌سازی در الیگودرز برای احداث یک کارخانه لاستیک با ظرفیت ۵۰ هزار تن اقدام کرده و یک واحد تولیدکننده شوینده در ازنا نیز فاز نخست آن راه‌اندازی شده‌است که در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری مجموعه‌های احیا شده لرستان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴ واحد تولیدی در این استان به چرخه تولید بازگشت، عنوان کرد: ایمیدرو نیز در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح این استان تعریف کرده است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در خرم‌آباد، تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد و تعیین و تکلیف پارسیلون، سیمان خرم‌آباد و ماشین‌سازی خرم‌آباد نیز در حال رسیدگی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده