تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۴۵۱۶

۵۴۴ میلیارد تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان شهریار پرداخت شد

‌می‌متالز - رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان شهریار از فعالیت ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: بیش از ۵۴۴ میلیارد تومان در یک سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، موسی احمدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تأکید بر ایجاد پایانه کالا‌های صادراتی در شهریار اظهار داشت: جهت معرفی و بازاریابی محصولات تولیدی شهرستان شهریار ایجاد نمایشگاه و پایانه کالا‌های صادراتی الزامی است.

وی با اشاره به شناسایی ۳ هزار واحد صنفی غیرمجاز و ضایعاتی در شهرستان شهریار افزود: ۳ لکه صنعتی در شهریار فعال است و برخی محدودیت‌ها در این لکه‌های صنعتی مرتفع و توسعه آن‌ها آغاز شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهریار با بیان اینکه هیات‌مدیره لکه‌های صنعتی به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود گفت: وضعیت اشتغال در واحد‌های تولیدی شهرستان شهریار مطلوب است و با جدیت به دنبال رونق تولید در حوزه‌های مختلف و صنایع هستیم.

احمدی در ادامه تصریح کرد: تکریم از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در ارتقاء و افزایش واحدهای تولیدی یکی از برنامه‌های مهم در اداره صمت شهریار است.

وی به وجود ۷ معدن شن و ماسه در شهرستان شهریار اشاره و تصریح کرد: برخی آسیب‌ها در واحد‌های صنفی وجود دارد که با قاطعیت و طبق مستندات با آن‌ها برخورد و نظارت‌ها در این حوزه مستمر انجام می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار ابراز داشت: بارگذاری و ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی شهید سلیمانی تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد و واحد‌های تولیدی فرآیند تولید و توسعه را آغاز خواهند کرد.

احمدی با بیان اینکه استفاده معادن شن و ماسه از فیلتر‌ها الزامی است گفت: یک واحد تولیدی الیاف در شهرستان شهریار نخ نایلون و چیپس پلی آمید با سالانه ۱۸ هزار تن فعالیت دارد که فقط ۱۰ درصد از ظرفیت این واحد تولیدی فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در شهرستان شهریار فعال است افزود: بیش از ۵۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های نهاده‌های دامی، ظروف یک‌بارمصرف و مواد غذایی در یک سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت شهریار با بیان اینکه ۱۵۶ درصد اشتغال‌زایی در این شهرستان ایجاد شده خاطرنشان کرد: ۱۱ اتحادیه اتاق اصناف شهریار زیان‌ده هستند و تصمیماتی برای خروج از بحران این اتحادیه‌ها اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده