تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۹۰۵۲۹

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

‌می‌متالز - پیش‌بینی پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان خوزستان

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از پیش‌بینی پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

حمیدرضا فلاح در نشست وزیر علوم با فناوران خوزستانی که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در خوزستان وجود دارد. حدود ۲ هزار واحد صنعتی در استان خوزستان داریم که ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند. در صنایع فولاد حدود ۱۳.۵ میلیون تن تولید و در صنایع پتروشیمی نیز حدود ۲۱ میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی را داریم که رتبه اول کشوری است. در نیشکر نیز تولید حدود ۷۰۰ هزار تن شکر را داریم. این ظرفیت‌ها بسیار گسترده‌اند و می‌توانند ارتباطات بسیار خوبی در زنجیره تولید با صنایع کوچک داشته باشند که یکی از حلقه‌های مفقوده در خوزستان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از برنامه‌های محوری و تحولی در وزارت صمت، ارتباط بین صنایع بزرگ و کوچک است که امیدواریم با محوریت صنایع دانش بنیان آن را پیش ببریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: حدود ۴۵۰ شرکت فنی و مهندسی در خوزستان وجود دارد و حدود ۳۰ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که ظرفیتی بسیار عالی دارند و می‌توانند تحول بزرگی در حوزه اشتغال ایجاد کنند.

فلاح ادامه داد: در برنامه‌های حمایتی، واگذاری زمین با شرایط خاص و بدون تشریفات مزایده صورت می‌گیرد و از این واحد‌ها در جهت دانش بنیان و تجاری‌سازی و برندسازی حمایت می‌شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: سال گذشته از اعتبارات ۱۴۰۰، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دادیم. امسال نیز از منابع داخلی بانک ملی و یارانه سازمان برنامه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و در گردش اختصاص داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده