تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۹۲۷۰۸

آخرین وضعیت دانش‌بنیان شدن صنعتی‌ها

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه ۲۲۹شرکت شناسایی و در نهایت به دانش‌بنیان شدن ۹۷شرکت کمک شد؛ بنابراین تا پایان آذرماه ۶۵‌درصد برنامه تدوین‌شده محقق شده است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان، در مورد آخرین وضعیت دانش‌بنیان شدن واحد‌های صنعتی، اظهار کرد: سال گذشته ۳۴۸شرکت مستعد دانش‌بنیان شدن شناسایی شدند و در این راستا به به دانش‌بنیان شدن ۱۳۳شرکت کمک شد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم نیز ۴۵۸شرکت مستعد دانش‌بنیان شدن شناسایی شدند و به دانش‌بنیان شدن ۱۳۲ شرکت کمک شد. وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر بود در سال‌جاری ۳۴۸شرکت مستعد دانش‌بنیان شدن شناسایی شوند و به دانش‌بنیان شدن ۱۵۰شرکت کمک شود که در این راستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه ۲۲۹شرکت شناسایی شدند و در نهایت به دانش‌بنیان شدن ۹۷شرکت کمک شد؛ بنابراین تا پایان آذرماه ۶۵‌درصد برنامه تدوین‌شده محقق شده است.

معاون وزیر صمت به شناسایی نیاز‌های فناورانه شرکت‌های صنعتی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۳۲نیاز فناورانه شناسایی و در نهایت ۱۲۴نیاز رفع شد.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم نیز ۵۳۳نیاز فناورانه شناسایی و ۱۴۱نیاز رفع شده است

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده