تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۸۸۹۱۱
اختتامیه نمایشگاه دانش بنیان، فناوری و اکوسیستم نوآوری استان، برگزار شد:

تجلیل از غرفه‌ها و شرکت‌های برتر در سومین نمایشگاه تخصصی هرمزگان

‌می‌متالز - سومین نمایشگاه تخصصی استان هرمزگان در محل نمایشگاه‌های دائمی بندرعباس با عنوان «دانش‌بنیان، فناوری و اکوسیستم نوآوری» در صبح ۲۸ دی‌ماه به کار خود پایان داد. این نمایشگاه باهمت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برگزار شد و بخش‌های معدن و صنایع معدنی، مراکز علمی- پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع دریایی، صنایع شیلاتی، صنایع غذایی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی انرژی در آن حضور پررنگ داشتند.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: «سال گذشته این نمایشگاه به دلیل شرایط و پروتکل‌های کرونا برگزار نشد، امسال با هر شرایطی این نمایشگاه برگزار شد». قاسمی افزود: «قطعاً این نمایشگاه نسبت به دیگر نمایشگاه‌های بزرگ کشور دارای کاستی‌هایی ست که بهتر است در مورد این کمبودها، ارائه دیدگاه‌ها و نقد‌ها به یک جمع‌بندی برسیم تا در آینده یک نمایشگاه بهتر ارائه شود؛ زیرا برگزاری نمایشگاه و مدیریت آن، یک کار تیمی است، نقش و رسالت ما هم این است که همواره در کنار صنعتگران و نوآوران باشیم، بخصوص در این شرایط بد اقتصادی که تحریم‌ها به ما تحمیل‌شده است».

قاسمی در پایان گفت: «هر شخص حقیقی و حقوقی که ایده‌اش دارای نوآوری و بازار باشد بر اساس شاخصه‌هایی که برای تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور وجود دارد قطعاً موردپذیرش قرار می‌گیرد و در طی این نمایشگاه، بیش از صد و اندی عنوان طرح پژوهشی و تولیدی عنوان شد».

در ادامه مراسم، نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ضمن تشکر از سازمان صمت استان گفت: «به‌منظور توانمندسازی اکوسیستم نوآوری استان به همت پارک علم و فناوری استان و سازمان صمت این نمایشگاه برگزار شد و رویداد «تانا» که توسعه و ارتقای نوآوری هرمزگان را مورد هدف خود دارد با بررسی ظرفیت‌های استان و همچنین شناسایی، تقسیم وظایف بین نوآوران، افزایش سهم نخبگان، همرسانی ظرفیت‌های کشاورزی استان معرفی شد.

نصیری افزود: «از دیگر هدف‌های تانا، اشتغال دانش‌بنیان و درنهایت کمک به حل مسائل استان و کشور است که از طریق ظرفیت‌های علمی و فناورانه که در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری وجود دارد می‌تواند به تولید و نوآوری کمک کند. رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ضمن ابراز امیدواری از ادامه تانا گفت: «در طی همین نمایشگاه عقد ۵۰ تفاهم‌نامه با صنایع را داشتیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسد».

در پایان مراسم از جهاد دانشگاهی هرمزگان به‌عنوان غرفه برتر در بخش دانشگاهی و در حوزه صنایع فولادی، فولاد کاوه کیش، فولاد هرمزگان، صبا فولاد خلیج‌فارس معرفی شدند. در بخش صنایع معدنی، پدیده کاوش ایرانیان، شرکت صنایع گچ جنوب فارس و چندین غرفه دیگر تقدیر شد. در حوزه صنایع پالایشی، نفت ستاره خلیج‌فارس و پالایش نفت آفتاب تجلیل شد. شرکت فناوران زیست سبز انرژی به‌عنوان شرکت برتر معرفی شد. پدرام طب بندر، مبنا برق بندر در حوزه شرکت‌های شهرک صنعتی استان هرمزگان به‌عنوان شرکت‌های برتر معرفی شدند.

منبع: خبر آنلاین

عناوین برگزیده