تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۷۰۱۸
مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن:

تأمین مالی واحد‌های دانش‌بنیان در اولویت است

‌می‌متالز - مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: یکی از اولویت‌هایی که بانک صنعت و معدن دنبال می‌کند، تأمین مالی واحد‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش می‌متالز، علی خورسندیان در حاشیه بازدید بازدید از برخی مراکز صنعتی در اصفهان، اظهار کرد: در سفر‌های دوره‌ای به استان‌های مختلف کشور از واحد‌های تولیدی صنایع و شرکت‌هایی که تسهیلات گرفته‌اند و تأمین منابع مالی داشته‌ایم، بازدید می‌کنیم تا از نزدیک شاهد عملکرد شرکت‌ها باشیم تا اگر مشکلی باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در سفر‌های استانی مصوبات سفر ریاست جمهوری را پیگیری و سعی می‌کنیم این سفر‌ها را به‌گونه‌ای پیش ببریم که اگر لازم شد در لحظه تصمیم‌گیری کنیم.

خورسندیان با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در ۱۰ سال اخیر نقش بسیار مهمی در تأمین مالی صنایع و واحد‌های تولیدی در استان اصفهان داشته است، بیان کرد: بانک صنعت و معدن در ۱۰ سال اخیر، حدوداً ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی کرده که شامل حدود ۳۷۲ طرح پروژه بوده است که ۷۲طرح آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر سرمایه در گردش است و خوشبختانه با این تأمین مالی، نزدیک به ۵ هزار فرصت شغلی نیز در ۱۰ سال اخیر ایجاد شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری ۱۴ طرح به عهده بانک صنعت و معدن بود که ۴ طرح آن ایجادی و ۱۰ طرح دیگر، سرمایه در گردش بوده است. بانک صنعت و معدن تا ۱۰۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده و تکلیفی که داشته تقریباً به سرانجام رسیده است. در ارتباط با تبصره ۱۸ قانون بودجه، این یک بودجه اداره شده است که از طریق دستگاه‌ها در اختیار بانک قرار می‌گیرد و بانک اهرم می‌کند و دو برابر آن را تأمین مالی خواهد کرد و تمام آنچه مربوط به استان اصفهان بوده تأمین شده و حدوداً ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به استان اصفهان تخصیص داده شده است.

خورسندیان تصریح کرد: از اولویت‌هایی که بانک صنعت و معدن دارد، تأمین مالی واحد‌های دانش‌بنیان است. در سال۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، حدوداً ۲۰۹ طرح دانش‌بنیان با مبلغ ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان تأمین مالی شد. در این راستا عملکرد بانک استان خوب بوده و استان اصفهان ظرفیت بیشتری دارد، اما واحد‌هایی داریم که توسعه صنعت ممکن است بیش از گذشته شکل بگیرد.

وی اعلام کرد: امروز از دو شرکت سپهر پلیمر و اصفهان مقدم که محصولات یک‌بار مصرف دارند و از کارآفرینان پیشرو و پیشتاز بخش خصوصی در صنعت هستند، بازدید کریم. همچنین در ادامه از شرکت‌های شهر صنعتی رازی بازدید خواهیم داشت و در نهایت در اتاق بازرگانی با حضور صنعتگران و اعضای اتاق، نشست خواهیم داشت که امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد. همچنین در ادامه از شرکت کوثر نوش، انتخاب و شیر ایران بازدید خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن درباره برنامه‌ها برای جلب رضایت مشتریان، افزود: در ارتباط با جلب رضایت مشتریان مدت‌ها است که تحول و نقشه راه دیجیتال و بانکداری دیجیتال را تنظیم کرده‌ایم و براساس نیاز مشتریان پیش می‌رویم و اکنون در حال تأسیس شرکت فناوری خواهیم بود و برای ارتباط بیشتر با مشتریان، به آن‌ها خدماتی ارائه و به‌صورت پایلوت توسعه می‌دهیم. بانک صنعت و معدن، چون بانک توسعه‌ای است و خرده‌بانکداری ندارد و بیشتر تأمین مالی شرکت و صنایع بزرگ انجام می‌دهد به همین علت ناگزیر است نیاز‌ها را پاسخ دهد، برای این اهداف برنامه‌ریزی شده و امیدواریم گسترش خوبی رخ دهد.

خورسندی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۱ داشتیم، نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد خوبی داشته و نشان دهنده این است که تأمین مالی را بیشتر کردیم. بانک صنعت و معدن منابعی که جذب می‌کند، بخشی از منابع مالی دولت و صندوق توسعه ملی است، به طور متوسط در کل کشور میزان مصارفی که در قالب تسهیلات اعطا می‌کند، نسبت به منابع سپرده نزدیک به ۵۰۰ درصد عملکرد دارد، یعنی ۶ برابر آنچه که منابع به دست آورده تسهیلات می‌دهد. غیر از واحد‌های تولیدی هیچ‌گونه تأمین مالی تجاری و بازرگانی نداریم و تمام حمایت‌ها برای تولید بیشتر است. بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه تأمین مالی این شرکت‌ها تأکید زیادی داریم و این مهم را جز اهداف خود می‌دانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده