تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۲۹۴۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خبر داد؛

فعالیت بیش از ٩٠ درصد واحد‌های تولیدی خراسان رضوی در بخش خصوصی

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی بیش از ٩٠ درصد واحد‌های تولیدی در بخش خصوصی است که شاهد گام‌های مثبت در راستای تولید و اشتغالزایی خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی در مراسم افتتاحیه خطوط تولید پالت، باطری و آزمایشگاه پیشرفته صنعتی که در شهرک صنعتی خیام برگزار شد افزود: در حوزه صنعت مجموعه استان خراسان رضوی رتبه دوم جذب سرمایه گذاری را داشته است و با این شرایط اقتصادی برای ماندن در این بازار باید تامین مالی زنجیره‌ای را افزایش داد.

وی اظهار داشت: امروز با افتتاح این مجموعه و با توجه به ظرفیت تولید باتری کشور که سالانه ١٠ میلیون قطعه است، با تولید سالانه ٣۶٠ هزار باتری در این مجموعه تولیدی به ظرفیت تولید باتری کشور افزوده خواهد شد و یک بازار صادراتی مطلوب در استان خراسان رضوی برای کل کشور ایجاد خواهد شد.

مدیر کل صمت استان خراسان رضوی عنوان کرد: نکته‌ای که این مجموعه را حائز اهمیت کرده است تولید با کیفیت استاندارد و در سطح صادرات است که برخی محصولات نیز به صورت صددرصد تولید خود مجموعه می‌باشد.

رجبی در خصوص افزایش نرخ دلار در بازار چنین اظهار کرد: با نرخ‌های مصوب بانک مرکزی برای واحد‌های تولیدی که نیازمند ارز هستند ارز تامین می‌شود و متاسفانه در این دوران تلاطم بازار نمیتوان تصمیم خاصی اتخاذ کرد که بعد از گذشت از این دوران ارز بر اساس اولویت واحد‌های تولیدی تامین خواهد شد.

حمیدرضا صمدی رئیس هیأت مدیره این هلدینگ نیز اظهار داشت: این مجموعه با سرمایه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای ٢٠٠ نفر به بهره برداری رسید که انتظار می‌رود تا سال آینده برای حدود ٢٠٠ نفر دیگر نیز اشتغالزایی ایجاد شود.

صمدی اظهار داشت: با توجه به مهاجرت جوانان و نخبه‌ها باید تلاشمان این باشد که با اشتغالزایی بتوانیم به سهم خودمان فعالیت داشته باشیم و تکمیل زنجیره ارزش را جزو اولویت هایمان قرار دهیم، اما متاسفانه ٩٠ درصد تولید دست دولت است و بخش خصوصی مولد در حال حرکت است که هیچگاه دیده نمی‌شود، لذا باید با همدلی در کنار هم باشیم، اما چرا دولت همراه بخش خصوصی نیست امروز کارآفرینان ما برای حرکت نیاز به همدلی دولت دارند.

مدیر این مجموعه نیز گفت: سرمایه ثابت مجموعه ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار یورو، که اعتباری در بخش ابنیه و تاسیسات به مبلغ ۶۵٠ میلیارد ریال، تجهیزات خط تولید پالت تزریقی ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار یورو، تجهیزات خط تولید باتری ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو و تکمیل و تجهیز خطوط آزمایشگاه سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیون و ٢٠٠ هزار یورو را به خود اختصاص داده است.

محمدرسول قائمی افزود: با افتتاح این مجموعه در خط باتری سالانه ٣۶٠ هزار عدد باتری تولید و در خط تولید پالت سالانه ١٨٠ هزار عدد پالت تزریقی معادل ٣ هزار و ٢۴٠ تُن تولید و برای حدود ٢٠٠ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده