تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۰۹۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد؛

ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۱ هزار نفر با مصوبات ستاد تسهیل/ حمایت کامل از واحد‌های تولیدی از اولویت‌های‌مان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برای ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برای ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته، گفت: با اجرایی شدن کامل مصوبات در دست اقدام هم برای ۲۳ هزار و ۴۶۳ نفر اشتغال‌زایی پایدار و حفظ شده خواهیم داشت.

وی افزود: تاکنون ۱۹۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان برگزار شده که ۲ هزار و ۹۶۰ مصوبه در آن‌ها صادر و ۷۳ درصد مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه یکصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان با موضوع بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: تاکنون ۷۳ درصد از مصوبات کارگروه انجام شده و ۲۷ درصد دیگر مصوبات در دست اجرا است.

وی در ادامه تاکید کرد: بیشتر مصوبات در بحث بانکی و مسائل مالیاتی بوده و ۵۷ مصوبه نیز به سایر دستگا‌های اجرایی مربوط می‌شد.

خلیقی اضافه کرد: در این کارگروه مهمترین مشکلات واحد‌های تولیدی کمبود زیرساخت‌ها به‌ویژه آب، سرمایه در گردش و استمهال وام پرداخت شده و دادن فرصت بیشتر برای بازپرداخت آن بود و چند مورد هم مربوط به جانمایی واحد تولیدی، درخواست افزایش زمین، مبحث مربوط به بازپس‌گیری زمین واگذار شده در شهرک صنعتی به یکی از شرکت‌های تولیدی بود.

وی صحبت‌هایبش را اینگونه ادامه داد: حمایت همه‌جانبه از واحد‌های تولیدی از اولویت‌های کاری صمت است و همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با واحد‌های تولید به وضوح در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دیده می‌شود.

خلیقی همچنین اظهار کرد: در دستور کار قرار گرفتن هر طرحی در کارگروه استانی، مستلزم ثبت آن در سامانه تسهیل و رفع موانع تولید توسط متقاضی و طرح و تایید آن در کمیته کارشناسی شهرستان‌ها است.

نگاه قانون نظام صنفی باید نگاه توسعه‌گرایانه باشد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه هفتم توسعه و سند چشم‌انداز اصناف، خوشبختانه قانون نظام صنفی دستخوش تحول و تغیر شده است. البته با توجه به اینکه قانون سال ۸۹ و ۹۹ به‌صورت سنتی تدوین شده نیاز است بازنگری شود چرا که قانون نظام صنفی باید نگاه توسعه‌گرایانه داشته باشد.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان استان به امر تغییر قانون نظام صنفی توجه ویژه داشته باشند، افزود: اصناف نقش مهمی در اشتغال ایجاد می‌کنند، به‌خصوص اصناف تولیدی که در حال حاضر ۹۲ درصد واحد‌های تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی مستقر هستند. البته در حال حاضر، در بخش اصناف قوانین خوبی مصوب شده، اما متاسفانه تاکنون به آن‌ها عمل نشده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین قانون ساماندهی و ایجاد شهرک صنفی ماده ۱۶ برای بهبود فضای کسب و کار است، اظهارکرد: متاسفانه تاکنون به این امر پرداخته نشده و انتظار می‌رود فرمانداران برای ایجاد شهرک‌های صنفی به خصوص شهرک صنفی تخصصی مثل شهرک فرش، پوشاک و. اقدام کنند.

خلیقی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین نهاد‌های مدنی در هر کشوری جامعه بزرگ اصناف است که توسط مردم اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: این نهاد بزرگ اجتماعی گرداننده چرخ‌های بزرگ اقتصادی هستند و موفقیت در آن منجر به موفقیت و پویایی و رشد اقتصادی کشور است.

وی جامعه بزرگ اصناف را جامعه جهادگران نامید و تصریح کرد: اصناف در کنار ملت ایران در تمامی مراحل انقلاب مسیر توسعه را به جان خریدند و همواره حامی و پشتیبان نظام و مردم بودند.

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: اصناف در سطح کشور با جمعیتی بالغ بر ۳.۵ میلیون واحد صنفی و در استان کردستان با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب سازمان‌های صنفی سازماندهی شده اند و در ۴ دسته تولیدی صنفی، خدمات صنفی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده