تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۸۶۴۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سیستان و بلوچستان:

باید معادن را فعال کنیم

‌می‌متالز - محمد کرمی در نشست با شورای معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید مردم در کار‌ها مشارکت داده شوند چرا که هر زمانی کار را به مردم سپرده شده شاهد رشد و توسعه منطقه بوده ایم.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: استان سیستان و بلوچستان مشکل امنیتی ندارد و از مردم خوبی برخوردار است بنابراین باید کار اقتصادی را با جدیت دنبال کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی پلیس اقتصادی تاکید کرد: این استان از امنیت خوبی برخوردار است و تمام افراد می‌توانند با خیال آسوده به فعالیت اقتصادی یا پیمانکاری خود بپردازند.

وی تصریح کرد: باید معادن خود را فعال کنیم و با جذب سرمایه گذار به سمت صنایع تبدیلی، چون مس و طلا برویم.

کرمی ادامه داد: در این منطقه ثروت زیادی نهفته است، اما مردم فقیرند پس باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی برویم.

وی اذعان کرد: معادن و ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان ثروتی خدادادی ست که باید مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر توسعه تجارت افزود: خوشبختانه این استان از مرز‌های آبی و خاکی خوبی برخوردار است که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: به سیستان و بلوچستان می‌گویند محروم، اما این محرومیت‌ها به خود ما باز میگردد چرا که نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

کرمی اذعان کرد: کار جهادی یعنی دائم در میدان باشیم و تحرک را در مدیران ایجاد کنیم چرا که اگر دچار روزمرگی شویم شکست میخوریم.

وی تصریح کرد: باید اراده‌ها را تقویت کنیم چرا که وقتی اراده وجود داشته باشد به سراغ کار‌های نشدنی می‌روید پس باید پروژه‌ها به افرادی داده شود که کار می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت جوانان و دانشگاهیان افزود: فعالیت‌ها حتما باید پشتوانه علمی داشته باشند تا به شکست دچار نشوند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان مطلع باشند.

کرمی با اشاره به اینکه باید در مردم فرهنگ و روحیه کار و سرمایه گذاری ایجاد شود، اظهارداشت: مردم کمک کنند کار‌ها پیش می‌رود بنابراین باید از ظرفیت این مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن نباید انحصار ایجاد کنیم، اظهار داشت: باید برای شرکت‌ها و سرمایه گذاران زمان تعیین شود و حتما این معادن به افرادی سپرده شود که کار می‌کنند.

منبع: استانداری سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده