تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۴۸۵۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد

‌می‌متالز - طی مراسمی با حضور استاندار فارس، کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت "معدنی و فرآوری سرمه" شهرستان فراشبند به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: این واحد صنایع معدنی در مساحت ۵۲ هکتار و سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال شروع به کار کرد.

حمیدرضا ایزدی با بیان این که با بهره برداری این واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر اشتغال و همچنین در دو بخش صنعتی و معدنی ۸۷۳ نفر شغل ایجاد شده است، به محصولات تولیدی این طرح اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به ظرفیت ۲۷۰۰۰ تن و روی با ظرفیت ۷۳۰۰۰ تن در طول سال تولید می‌شود.

او با اشاره به اهمیت صادرات این محصولات و توسعه اقتصادی استان، ادامه داد: این شرکت با دارا بودن بخش‎های مختلف در فرآیند معدن‎کاری تمام فعالیت‌ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می‌دهد که مجموعا با طرح‌های ایجاد شده قبلی و با اجرای این طرح ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری می‌شود.

فرآوری مواد معدنی در راستای جلوگیری از خام فروشی معادن

ایزدی یادآور شد: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید و اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین دستی و منطقه‌ای می‌سود.

گفتنی است، در مراسم افتتاح کارخانه سوم سرب و روی به همراه استاندار فارس، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، فرماندار شهرستان فراشبند و مسولین ذی ربط استانی و شهرستانی از معدن سرب و روی کوه سرمه بازدید بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده