تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۴۸۸۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افتتاح کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی در فراشبند

‌می‌متالز - باحضور استاندار فارس کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی در شهرستان فراشبند افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این واحد صنایع معدنی بدر مساحت ۵۲ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال شروع به کار کرده است.

او گفت: با افتتاح این واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر اشتغال و در دو بخش صنعتی و معدنی برای۸۷۳ نفر اشتغالزایی شده است که محصولات تولیدی این طرح با بهره برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب را با ظرفیت ۲۷ هزار تن و روی با ظرفیت ۷۳ هزار تن در طول سال تولید می‌شود.

ایزدی گفت: این شرکت با دارا بودن بخش‌های مختلف در فرآیند معدن‎کاری تمامی فعالیت‌ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می‌دهد که با طرح‌های ایجاد شده قبلی و اجرای این طرح ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری می‌شود.

فرآوری مواد معدنی درجهت جلوگیری از خام فروشی معادن


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: فرآوری مواد معدنی باعث جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید، اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین دستی و منطقه‌ای می‌شود.

در مراسم افتتاح کارخانه سوم سرب و روی با حضور استاندار فارس، مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، صادق فروغی فرماندارشهرستان فراشبند و مسئولان ذی ربط استانی و شهرستانی از معدن سرب و روی کوه سرمه بازدید به عمل آمد.

شهرستان فراشبند در ۱۶۴ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده