تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۴۸۸۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ماشین‌آلات و تجهیزات فرآوری مواد معدنی بومی‌سازی شد

‌می‌متالز - یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه پیشرفته‌ای شده که جهت تولید پودر‌های میکرونیزه معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالزف هاشم حجازیان بازه حور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان ماشین حجازیان با بیان اینکه کار دستگاه ریموند میل یا آسیاب جداکننده غلتکی تبدیل سنگ یا کلوخه معدنی به میکرون است، گفت: این محصول تجهیزات میکرونیزه هستند که مواد معدنی را با هزینه کم در صنایع مختلف قابل استفاده می‌کند.


میکرونیزه سازی با تجهیزات پیشرفته


مواد معدنی قبل از اینکه در صنایع مختلف استفاده بشوند باید یکسری فرآوری و میکرونیزه روی آن‌ها انجام شود که این محصول مواد معدنی را در صنایع مختلف به ابعاد ریز و مورد استفاده تبدیل می‌کند.

دستگاه‌های آسیاب سپراتور غلتکی تجهیزات بزرگی هستند که در تیپ‌ها و سایز‌های مختلف بر اساس نیاز مشتری ارائه می‌شوند. از این محصول برای میکرونیزه کردن موادی از قبیل باریت کریستال، باریت حفاری، بنتونیت حفاری، بنتونیت ریخته‌گری، هماتیت حفاری، تالک سفید، کربنات کلسیم، کربنات منیزیم و موارد دیگر استفاده می‌شود.


جلوگیری از خام فروشی و رشد صادرات مواد معدنی


دستگاه آسیاب سپراتور غلتکی ریموند میل در تمامی صنایع مادر ازجمله فولاد، نفت و گاز، ساختمان، خودروسازی و کشاورزی کاربرد دارد که با توجه به غنی بودن ایران در حوزه معادن و مواد معدنی مختلف، این دستگاه نقش مهمی در رشد صادرات مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی و رشد صنایع مادر ایفا می‌کند.

درگذشته این تجهیز از چین به کشور وارد می‌شد، اما با تولید نمونه داخلی از واردات جلوگیری و نیاز صنایع مختلف مرتفع شد، همچنین این محصول کاملاً بومی‌سازی شده است.


۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی


در حال حاضر ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و در حدود ۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند، همچنین تولید هر دستگاه باعث ایجاد اشتغال‌زایی زیادی می‌شود. این محصول صرفه‌جویی ارزی حدود ۵ میلیون دلاری نیز به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان ماشین حجازیان با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث شد تا در حدود چهل خط تولید در سرتاسر کشور راه‌اندازی شود، افزود: اقدامات و حمایت‌های این مجموعه بومی‌سازی دستگاه پیشرفته آسیاب سپراتور غلتکی را ممکن و دستگاه داخلی را قابل‌رقابت با نمونه خارجی ساخت.

منبع: خبرگزاری دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده