تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۲۴۸۸۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اجازه احداث کارخانه سرب در محدوده شهری را نمی‌دهیم، مسوولان کارخانه سرب قبول کردند جانمایی کارخانه نامناسب و نشدنی است

‌می‌متالز - محمدشریف زارعی سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به بازدید از کارخانه سرب و بررسی تجهیزات آن اظهار داشت: در این بازدید کارشناسان مدعی شدند که فیلتر کارخانه سرب تا یک میکرون رو فیلتر می‌کند و تضمینی برای ذرات زیر یک میکرون نداشتند.

به گزارش می‌متالز، وی با بیان اینکه این کارخانه هیچ مجوزی به غیر از مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان نداشته است، افزود: در آن مصوبه آمده محیط زیست حداکثر مساعدت را به شرط استقرار تجهیزات نوین داشته باشند و از این رو جلسه‌ای با مسوولان مربوطه و مسوولان کارخانه برگزار شد.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تمامی مجوز‌ها و مستندات را در این جلسه ارائه کنند، ابراز داشت: مسوولان کارخانه سرب مدعی شدند که طرح اشتغالزایی را پیاده کردند و تاکنون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه هیچ اثبات فناوری توسط مسوولان کارخانه صورت نپذیرفت، گفت: با توجه به جمیع شرایط مقرر شد دستور توقف کارخانه صادر و این موضوع به معاون دادستان حاضر در جلسه ابلاغ شد و دستور توقف آن نیز روز بعد صادر شد.

زارعی با بیان اینکه بر اساس ادعای مسوولان کارخانه سرب تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: مسوولان کارخانه سرب پذیرفتند جانمایی این کارخانه نامناسب و نشدنی است و از این رو کارخانه پلمب و متوقف شده است و ما مسوولان اجازه احداث کارخانه سرب در محدوده صنایع غذایی و محدوده شهری نمی‌دهیم.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز  ضمن اشاره به دریافت احداث کارخانه سرب در کاشان اظهار داشت: به محض دریافت پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و مقرر شد در اولین جلسه کارگروه آمایش سرزمینی موضوع مطرح و پیگیری شود.

منبع: پایگاه خبری اهل کاشانم

عناوین برگزیده