تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۴۸۶۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جامعه روحانیت کاشان خواستار جلوگیری از راه اندازی کارخانه سرب در کاشان شد

‌می‌متالز - مراجعات متعدد مردمی به روحانیت و مسوولین باعث شد از باب انجام وظیفه متذکر شویم که سلامت مردم و حفظ محیط زیست بر هر منفعت و پیشرفتی مقدم و دارای اولویت می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، جامعه روحانیت کاشان درنامه‌ای به فرماندار کاشان که یک نسخه از آن برای پایگاه خبری پیام کاشان ارسال شد خواستار جلوگیری از تأسیس کارخانه سرب در کاشان شد.

متن کامل نامه جامعه روحانیت کاشان به فرماندار کاشان به شرح زیر است.


بسم الله الرحمن الرحیم
والفجر ولیال عشر
خدمت معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه کاشان جناب آقای دکتر محمد شریف زارعی
سلام علیکم
ضمن تقدیم احترام و تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر ابتداً لازم می‌دانیم به رسم ادب انتصاب شایسته شما در این مسوولیت خطیر را تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق خدمت به مردم شریف و فهیم دارالمومنین کاشان را برای شما از خداوند منان مسالت داریم.

جناب آقای فرماندار.
ما مطمئنیم که دغدغه مردم دغدغه شما هم هست و انتقال دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم به مسوولان نظام اسلامی یکی از رسالت‌های روحانیت بوده و هست، لذا به عرض می‌رساند:

اخیراً شایعه احداث کارخانه سرب آن هم در منطقه همجوار شهرستان کاشان و منطقه مسکونی نقل محافل گردیده است.

تجربه فعالیت چنین کارخانه‌هایی و نظر کارشناسان مطمئناً میزان زیادی از ایجاد آلایندگی پرخطر را تایید کرده و مع الاسف سلامت محیط زیست آن هم در شرایط بحرانی آب و هوایی و سرزمینی کاشان را به جد تهدید می‌کند ولذا راه اندازی چنین مراکز صنعتی هیچ قابل توجیه نیست.

مراجعات متعدد مردمی به روحانیت و مسوولین باعث شد از باب انجام وظیفه متذکر شویم که سلامت مردم و حفظ محیط زیست بر هر منفعت و پیشرفتی مقدم و دارای اولویت می‌باشد.

امید است به این تقاضای مردمی و مخالفت جدی بسیاری از مسوولین از جمله اعضای محترم شورای اسلامی شهر و نماینده ریاست محترم مجلس شورای اسلامی درشهرستان کاشان، آران وبیدگل توجه جدی صورت گرفته و از راه اندازی غیر اصولی این کارخانه جلوگیری شود.

موفقیت شما در مجموعه دولت انقلابی آرزوی ماست.
جامعه روحانیت کاشان ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

منبع: پورتال خبری کاشان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده