تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۹۹۰۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از معدن مس و طلای نیمروز

‌می‌متالز - محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به شمال استان از طرح اکتشاف تکمیلی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری و محل کارخانه در حال احداث تولید کنسانتره در معدن مس و طلای جانجا شهرستان نیمروز بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، وی گفت: محدوده اکتشافی جانجا در ۲۰۰ کیلومتری شمال زاهدان و در محدوده شهرستان نیمروز واقع شده است

محمد کرمی در این بازدید گفت: این معدن در تراز یک معدن جهانی است که پیش بینی می‌شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن داشته باشد که می‌تواند به یکی از بزرگترین معادن در حوزه طلا و مس کشور تبدیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هدف از اجرای این طرح تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس و محصولات جانبی دیگر با حجم عملیات معدن کاری ۷۰ الی ۸۰ میلیون تن در سال است.

کرمی افزود: این طرح در کوتاه مدت زمینه اشتغال برای حدود ۵۰۰ نفر و در مدت زمان ۵ ساله تجهیز، علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در منطقه موجب ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز می‌شود و در بلند مدت نیز منطقه تبدیل به قطب معدنی و صنایع معدنی خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی شده است در مدت زمان بهره برداری برای هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از محل اجرای طرح تولید کنسانتره مس پارسیان در شهرستان نیمروز که از طرح‌های شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد برکت است گفت: با افتتاح این طرح سالیانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره مس تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و در حال حاضر زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر در این طرح فراهم شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان از طرح اکتشافی تکمیلی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری از معدن و کارخانه تولید کاتد مس، سیاستراگی در شهرستان نیمروز هم بازدید کرد و گفت: فاز اول این پروژه با ظرفیت ۳ هزار تن کاتد مس و حجم سرمایه گذاری ۴۷۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده