تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۹۱۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۸۰ درصدی بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان گفت: طی سال گذشته ۳۴۰ مورد بازرسی از معادن استان انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، میزان بازرسی‌ها ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، حامد آرامش افزود: این استان با دارا بودن ظرفیت معدنی ممتاز، بهشت معادن کشور و منطقه شناخته می‌شود، بنابراین برای بهره وری مناسب و دستیابی به ارزش افزوده لازم در راستای توسعه فراگیر استان، اصل مهم، توجه و صیانت از نیروی کار است.

وی بیان کرد: در سال گذشته، طرح تشدید نظارت‌های میدانی به منظور حسن اجرای قوانین و مقررات بهداشت کار و ایمنی در استان آغاز شد که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و در این راه بدون اغماض با مواردی که ایمنی قشر شریف کارگری را به خطر اندازد، مطابق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته، ۳۴۰ مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه‌های وظیفه‌مند در قالب گشت مشترک از سطح معادن انجام شده که حاصل این بازرسی‌ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به حداقل رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا بوده است.

آرامش تصریح کرد: بر اساس قانون، تمامی معادنی که بیش از ۲۵ نفر کارگر داشته باشند، عملیات باید تحت نظر یک نفر مسوول ایمنی صلاحیت دار انجام شود و در معادنی که کمتر از ۲۵ نفر پرسنل دارد، این مسوولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسوول فنی معدن خواهد بود.

وی اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی بهره برداران معادن، مسوولین ایمنی، مسوولین فنی و کارگران معدن را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه اجرا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده