تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۹۹۲۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح ساماندهی ناوگان حمل مواد معدنی در البرز آغاز شد

‌می‌متالز - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز اعلام کرد: طرح ساماندهی و هوشمندسازی ناوگان حمل مواد معدنی برای پیشگیری از حوادث احتمالی و آسیب به جاده‌های این استان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، میثم قدمی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: تردد سالانه تعداد زیادی خودرو‌های حمل مواد معدنی در جاده‌های این استان با خسارت و مشکلات جانبی همراه است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از خودرو‌های حامل بار مواد معدنی بیش از ظرفیت لازم بار حمل می‌کنند که برای مسافران و جاده‌ها خطراتی به دنبال دارد.

قدمی بیان کرد: براین اساس صدور کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌های البرز الزامی است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق راه‌های استان فقط با وسایل نقلیه دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته با تشکیل چند کارگروه با مشارکت فرمانداری‌ها، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و راهداری البرز بنا شد تا تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار در معادن استان البرز مستقر شوند و نظارت لازم بر وضعیت حمل بار معدنی داشته باشند.

معاون حمل و نقل راهداری البرز گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری از تردد خودرو‌های حامل مواد معدنی فاقد کارت هوشمند در جاده‌های البرز جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: از تاریخ مذکور تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌و نقل محصولات واحد‌های تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

استان البرز دارای ۶۸ معدن فعال و ۴۰ معدن غیر فعال زغال سنگ، مس، سرب، روی و شن و ماسه است که در مجموع میزان ذخایر مواد معدنی استان البرز ۷۵۳ هزار و ۱۳۷ هزار تن است.

سال گذشته در بخش صنعت ۳۰۶ مورد پروانه بهره برداری در البرز صادر شد و میزان سرمایه گذ اری براساس پروانه صادره ۲۷۶هزار و ۹۶ میلیون ریال بوده است.

این استان دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که روزانه حدود ۳۵۰ هزار تردد در جاده‌های آن صورت می‌گیرد. بخشی از تردد‌های جاده‌ای این استان ترانزیتی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) البرز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده