تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۱۹۸۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۸ معدن استان البرز به مزایده می‌رود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه ۱۸ معدن استان البرز به مزایده می‌رود، گفت: عمده تولیدات معدنی استان در حوزه مصالح ساختمانی است.

به گزارش می‌متالز، محمد انصاری در جلسه شورای معادن استان که امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های معدنی استان البرز به لحاظ کانی‌های موجود و ملاحظات زیست محیطی، تاکنون برای ۱۰۷ معدن در استان پروانه بهره‌برداری صادره شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع پروانه‌های صادر شده ۷۵ معدن فعال است، افزود: عمده تولیدات معدنی استان در حوزه مصالح ساختمانی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده برای توسعه این معادن بالغ بر ۳۱۳ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این معادن امکان اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۷۸۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به سلب صلاحیت ۱۸ بهره‌بردار معدن در استان خاطرنشان کرد: مراحل قانونی واگذاری مجدد این معادن در حال انجام است و به زودی به مزایده گذاشته می‌شوند.

انصاری تاکید کرد: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده