تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۹۱۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسم تجلیل از واحد‌های تولیدی برتر مطرح شد؛

رشد ۱۶۲/۷ درصدی صادرت غیرنفتی استان خراسان شمالی/ افتتاح ۳۰ طرح با اشتغال آفرینی برای ۱۱۳۷ نفر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان شمالی اعلام کرد با توجه به اتفاقات خوبی که در حوزه‌های مختلف به‌خصوص حوزه پتروشیمی رخ داد، صادرت غیرنفتی این استان با رشد ۱۶۲/۷ درصدی به ۱۳۸/۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، آئین تجلیل از واحد‌های تولیدی برتر استان خراسان شمالی با حضور سردار فرجی فرمانده سپاه جوادالائمه استان، فخر موحدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار، حسین حاجی‌بگلو مدیرکل صمت استان، محمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حسنی مدیرعامل پتروشیمی، حاتمی جانشین فرماندهی سپاه در اقشار بسیج و دیگر مسئولان استانی با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه استان برگزار شد.

در این مراسم از واحد‌های تولیدی نمونه در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و همچنین از تعاونی‌های برتر تجلیل شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان شمالی، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه صنعت گفت: قبل از انقلاب تنها ۲ واحد صنعتی در استان وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی ۳۶۵ واحد صنعتی و ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی ساخته شده است.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۳۰ طرح با ارزش ۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از ۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مذکور، ۲۸۵ میلیارد تومان سرمایه مربوط به پروژه‌های قابل افتتاح و مابقی متعلق به پروژه‌های کلنگ‌زنی است و برای یک هزار و ۱۳۷ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل صمت استان خراسان شمالی همچنین گفت: با توجه به اتفاقات خوبی که در حوزه‌های مختلف به‌خصوص حوزه پتروشیمی رخ داد، صادرت غیرنفتی استان با رشد ۱۶۲/۷ درصدی به ۱۳۸/۷ میلیون دلار رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده