تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۹۱۱۹۰

نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل راه آهن شرق با رئیس اداره صمت/ تاکیدبر توسعه صنایع جوار ریلی در حوزه شهرستان طبس

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با سرپرست اداره کل راه آهن شرق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه در خصوص احداث سایت تخلیه و بارگیری مواد معدنی به صورت فله در منطقه شرق کشور (مزینو) جهت جذب محصولات تولیدی زغال حرارتی و فلورین و اتصال ریلی کارخانجات و معادن تولید زغال و کنسانتره پروده ۴ و ممرادکو و همچنین در خصوص صنایع جوار ریلی در ایستگاه‌های دارای پتانسیل و جذب سرمایه گذار بحث و تبادل نظر گردید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در این نشست با اشاره به صدور ۲۰۰ پروانه معدنی در شهرستان طبس گفت: این معادن ۱۱ میلیون تن استخراج اسمی دارند که در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن، تولید مواد معدنی در شهرستان طبس می‌باشد.

زارع نیا همچنین پیشنهادی جهت بررسی احداث پارک لجستیک معدنی در منطقه طبس را داد که مهندس حکامی قاسمی ضمن استقبال از این پیشنهاد بیان کرد: برای اجرای این طرح نیاز به انجام امور مطالعاتی در سطح ستاد و مدیریت عالی سازمان می‌باشد.

سرپرست راه آهن شرق در این جلسه هم اندیشی با بیان اینکه افزایش صنایع جوار ریلی مورد تاکید مدیریت عالی دولت در استان و شهرستان است گفت: ایجاد چنین ظرفیتی در شهرستان طبس دارای آثار مثبت فراوانی خواهد بود که این مهم باعث افزایش چشم گیر اشتغال و فرصت‌های شغلی پایدار و همچنین کمک فراوان به بحث توسعه ملی کشور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صنعت معدن و تجارت استان خراسان جنوبی

عناوین برگزیده