تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۰۱۰۱۲
سرپرست اداره کل راه آهن شرق اعلام کرد؛

ایمن سازی خطوط ریلی در راه آهن شرق

‌می‌متالز - سرپرست راه‌آهن شرق از شروع به کار سبک سازی ترانشه ایستگاه عشق آباد به غنی آباد به منظور ایمن سازی خطوط و سیر ایمن قطار‌های عبوری در مسیر طبس – تربت حیدریه و بالعکس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی حکامی قاسمی سرپرست راه‌آهن شرق گفت: سبک سازی ترانشه ایستگاه عشق آباد به غنی آباد به منظور ایمن سازی خطوط و سیر ایمن قطار‌های عبوری در مسیر طبس – تربت حیدریه و بالعکس آغاز شده است.

سرپرست راه آهن شرق خاطر نشان کرد: این ترانشه در کیلومتر ۴۲۷ (بلاک عشق اباد – غنی آباد) واقع شده است که با عملیات فوق، خطر سقوط سنگ و ترانشه، رفع می‌شود.

وی در تشریح اهمیت موضوع گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی و اثرات آن بر نوع سنگ‌های منطقه تاکنون موضوع بصورت پایش روزانه و لق گیری و زوال ریزی‌های جزئی انجام می‌شده و به صورت معمول امکان سقوط این نوع سنگ‌ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار وجود داشته است.

حکامی قاسمی ادامه داد: از آنجایی که این امر باعث بروز سوانح احتمالی می‌شود، شناسایی و برنامه‌ریزی جهت رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که این اداره کل در برنامه‌های خود قرار داده تا سفری ایمن برای مسافرین و قطار‌های عبوری را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر ریلی جندق_طبس_تربت حیدریه یکی از خطوط پر تردد در راه آهن کشور است، افزود: ایمن سازی این محور باتوجه به پر تغییرترین شرایط ذکر شده و به دلیل این که سالانه حجم بالایی از بار و مسافر در این محور جابجا می‌شود از اولویت‌های این اداره کل بوده که هم اکنون در حال انجام است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

عناوین برگزیده