تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۹۸۹۳۵
حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار از سوی دولت عراق برای راه‌آهن شلمچه- بصره/ پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری

‌می‌متالز - از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار از سوی دولت عراق برای راه‌آهن شلمچه- بصره و پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

درآمد سالانه ۷۰۰ میلیارد تومانی با ترانزیت از سبزترین محور ریلی ایران

تکمیل ابر پروژه راه‌آهن میانه- بستان آباد - تبریز به عنوان یکی از پنج پروژه اولویت دار کشور با کمتر کردن زمان سفر و طول مسیر، کاهش قابل توجه مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی را به همراه دارد و به عنوان سبزترین محور ریلی ایران با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت همراه شده است.

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۲۹ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت از روز سه‌شنبه آغاز شد.

ثبت رکورد جدید تولید واگن باری/ رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از ثبت رکورد جدید تولید واگن باری خبر داد و گفت: میزان تولید واگن باری در سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۸ درصدی همراه شد.

اهتمام دولت سیزدهم بر اجرای پروژه‌های اتصال با کشور‌های همسایه از رشت-آستارا تا شلمچه-بصره/ بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری عراق برای اجرای خط ریلی اتصال به ایران

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر اجرای پروژه‌های اتصال با کشور‌های همسایه از رشت آستارا تا شلمچه بصره در دولت سیزدهم اهتمام ویژه دارند، تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های متعدد مسوولان عالی رتبه ایران، برای نخستین بار طرف عراقی برای اجرای راه آهن شلمچه-بصره بودجه وبرنامه زمان بندی مشخص کرده است.

رکورد‌هایی که در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ جابه‌جا شد

ستاد سفر‌های نوروزی وزارت راه و شهرسازی در گزارشی جامع آمار و اطلاعات جابه‌جایی‌ها، رخداد‌ها و وضعیت شبکه حمل‌ونقل را طی بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرد.

رشد ۵۰ درصدی تولید داخلی واگن باری در ۱۴۰۱

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم افزایش رشد تولید و استفاده از توان داخلی اعلام کرد: تولید ۱۰۸۱ دستگاه انواع واگن باری در سال ۱۴۰۰، به ۱۵۹۸ واگن باری با توان و تولید داخل در کشور در سال ۱۴۰۱ رسید که رشد حدود ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

اتصال ایران به کشور‌های اردن و سوریه از طریق راه‌آهن شلمچه_ بصره

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از انجام توافق جامع با عراق در حوزه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خط ریلی شلمچه-بصره، ایران علاوه بر عراق به کشور‌های اردن، سوریه و سایر کشور‌های همسایه متصل می‌شود.

کاهش ۵۰ درصدی حوادث ریلی در استان مرکزی

مدیر کل راه‌آهن اراک گفت: حوادث ریلی در استان مرکزی ۵۰ درصد کاهش یافت.

آمادگی ایران برای مین روبی از مسیر ریلی شلمچه-بصره/ اختصاص ۲۱۵ میلیارد دینار از سوی دولت عراق جهت احداث این مسیر ریلی

مدیران عامل راه‌آهن‌های ایران و عراق جهت بازدید از پروژه ریلی شلمچه – بصره برای هفته اول اردیبهشت توافق کردند و مقرر شد تا پس از این بازدید و مطالعات میدانی جدید، مین روبی از مسیر آغاز شود.

رشد ۴۷ درصدی جابجایی مسافر در راه آهن شرق

سرپرست اداره کل راه آهن شرق گفت: در سال۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ جابجایی مسافر در اداره کل راه آهن شرق ۴۷ درصد رشد داشته است.

کاهش مدت زمان توقف قطار‌ها با اجرای پروژه کمربندی سالار_شادمهر

سرپرست اداره کل راه آهن شرق اجرای پروژه کمربندی سالار_شادمهر را گامی بلند در راستای توسعه حمل‌ونقل ریلی در راه آهن شرق دانست و گفت: تکمیل این طرح در کاهش مصرف سوخت به دلیل کمتر شدن مدت زمان توقف قطار‌ها موثر است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده