تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۹۱۲۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پاک مهر در تذکر شفاهی؛

تنها تولیدکننده پودر آلومینا در خاورمیانه مشکلات عدیده‌ای دارد

‌می‌متالز - نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها کارخانه تولیدکننده پودر آلومینا در کشور و خاورمیانه و منطقه کویری جاجرم با مشکلات عدیده تامین آب، برق و خوراک مواجه است.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد پاک مهر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از عفو حکیمانه و پدرانه مقام معظم رهبری نسبت به محکومان حوادث اخیر، گفت: تذکر من به وزیر آموزش و پرورش است. آقای وزیر؛ نگرانی‌های فرهنگیان را درباره اجرای تمام و کمال طرح رتبه بندی دریابید، از شما انتظار می‌رود مطالبه به حق فرهنگیان به ویژه مهرآفرینان را در موضوع رتبه بندی و آنچه که مصوبه مجلس بوده است را هرچه سریع‌تر عملی کنید.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس خطاب به وزیر صمت، مطرح کرد: آقای وزیر؛ تنها کارخانه تولیدکننده پودر آلومینا در کشور و خاورمیانه در استان خراسان شمالی و منطقه کویری شهرستان جاجرم واقع شده است. بیش از ۲۰۰ صنعت دیگر به این صنعت وابسته است و بیش از ۲۰ سال این صنعت سابقه دارد و همچنین بیش از ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و به دلیل قصور و کوتاهی مدیران گذشته این صنعت و این کارخانه مشکل تامین آب، برق وگاز و خوراک دارد و نیاز به اکسید بالا دارد که متاسفانه دچار چالش شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده