تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۹۱۲۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل بنیادی فولاژ / نمره قبولی در ۹ ماهه امسال

‌می‌متالز - گزارش‌های ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ شرکت فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد که این شرکت گروه فلزات اساسی موفق شد در این دوره جهش‌های ۴۰ و ۵۰ درصدی در سود‌های عملیاتی و خالص خود ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد آلیاژی ایران در اسفندماه سال ۱۳۷۰ با سرمایه اولیه ۵۰ میلیون تومان تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی استان یزد به ثبت رسید.

گفتنی است سرمایه شرکت طی ۱۴ مرحله افزایش به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

موضوع اصلی فعالیت این شرکت ایجاد کارخانه فولاد آلیاژی و واحد‌های مربوطه در راستای پیشبرد و گسترش صنعت فولاد آلیاژی در نقاط تعیین شده است.

سهام این شرکت در اسفندماه سال ۸۹ با قیمت ۲۵۰ تومان در بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار عرضه شد.

لازم به ذکر است شرکت بین‌المللی توسعه صنایع ومعادن غدیر با در اختیار گرفتن بیش از ۳۰ درصد سهام فولاژ بزرگترین سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود.

مقایسه بازدهی فولاژ با شاخص کل

جدول بازدهی سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران به خوبی نشان می‌دهد که فولاژ، تنها در بازه زمانی هفتگی از شاخص کل عملکرد بدتری را ثبت کرده است.

برای مثال در حالی که در ۶ ماه اخیر شاخص کل و شاخص گروه فلزات اساسی تنها ۶ و دو درصد رشد کرده‌اند، فولاژ بازدهی بالای ۴۵ درصدی را از آن خود کرد.

تحلیل بنیادی فولاژ / نمره قبولی در ۹ ماهه امسال

تولید و فروش ۹ ماهه ۱۴۰۱

گزارش‌های تولید و فروش فولاژ نشان می‌دهد که شرکت در ۹ ماهه امسال توانست ۹ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برساند.

مقایسه این عدد با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که مبلغ فروش این شرکت در ۹ ماهه امسال جهش ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.

این در حالیست که مقدار تولید و فروش شرکت نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ تنها هفت و ۹ درصد افزایش داشته است.

با این حساب مهمترین دلیل افزایش مبلغ فروش این شرکت در ۹ ماهه امسال، افزایش ۳۴ درصدی نرخ فروش محصولات آلیاژی شرکت نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ است.

تحلیل بنیادی فولاژ / نمره قبولی در ۹ ماهه امسال

صورت مالی ۹ ماهه ۱۴۰۱

گزارش‌های ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ شرکت فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد که این شرکت گروه فلزات اساسی موفق شد در این دوره جهش‌های ۴۰ و ۵۰ درصدی در سود‌های عملیاتی و خالص خود ایجاد کند و این اعداد را به سه هزار و ۱۹۴ و سه هزار و دو میلیارد تومان برساند.

حاشیه سود خالص این شرکت نیز در این دوره ۳۲ درصد ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۰ حدود دو درصد افزایش یافته است.

تحلیل بنیادی فولاژ / نمره قبولی در ۹ ماهه امسال

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده