تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۹۱۳۶۱
معاون عمرانی استاندار خبر داد:

نیاز پروژه راه آهن جوین- اسفراین به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن به بجنورد

‌می‌متالز - معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه راه آهن جوین-اسفراین- بجنورد به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بجنورد برسد.

به گزارش می‌متالز، مهدی رشیدی در نشست خبری که ۱۹ بهمن ماه به مناسبت دهه فجر در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت اجرای این پروژه تکمیل ایستگاه جوین به اسفراین است، اظهار کرد: اگر پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از ۷۵ درصد برسد می‌تواند از اعتبارات ماده ۵۶ استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه در قطعه مذکور ۵۰ درصد است، افزود: در حال مذاکره با ایمیدرو هستیم تا برای ساخت و رساندن پروژه به پیشرفت فیزیکی مورد نظر وارد کار شود.

رشیدی در ارتباط با محور بجنورد به جنگل گلستان نیز بیان کرد: ۴۲ کیلومتر از این پروژه باقی مانده که ۴ خطه شود و در حال حاضر ۱۰ کیلومتر از این مساحت ساخته شده و باید آسفالت شود.

وی با بیان اینکه طی سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان از این مقدار اختصاص داده شده است.

این مقام مسوول تاکید کرد:، اما برای اتمام پروژه به غیر از ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبار بیشتری نیاز پیدا خواهیم کرد که در سفر بعدی ریاست جمهوری مطرح خواهد شد.

وی به سد گلمندره در شهرستان گرمه نیز اشاره کرد و گفت: ساخت این سد به اتمام رسیده و آماده آبگیری است و تا پایان فصل بهار آینده آبگیری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: علاج بخشی سد بیدواز در اسفراین نیز به اتمام رسیده و به زودی به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه مهم‌ترین پروژه‌های مصوب در سفر رییس جمهور به استان را در حوزه‌های آب و راه عنوان کرد و گفت: برای حوزه آب ۲۲۷۰ میلیارد تومان و برای راه‌های روستایی نیز ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

رشیدی با بیان اینکه تمام روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه آسفالت برخوردار می‌شوند، افزود: تمام تلاش ما این است که برای دور بعدی سفر رییس جمهور به استان پروژه نیمه تمام نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به استان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این رقم برای ۸ هنرستان به رقم ۸۰ میلیارد تومان و آب‌های مرزی سرانی و پرسه سو هم اعتبارات قابل توجهی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: مصرف آب شرب استان ۹۰ میلیون متر مکعب است که در سفر رییس جمهور به استان برای حوزه آبیاری نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دو هزار میلیارد تومان مصوب شد که امیدواریم تحول خوبی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده