به گزارش میمتالز، آریزو ۵ توربو انتخاب آن دسته از افرادیست که یک خودروی بهروز و آپشنال میخواهند که از شتاب قابل قبولی برخوردار بوده و قیمت پایینتری نسبت به خودروهای خارجی داشته باشد.
شرکت مدیران خودرو از همان ابتدا، با مدلهای اولیه آریزو ۵ که به بازار معرفی کرد، فروش خود را در بازار تثبیت کرد و تصمیم خود را مبنی بر ارائه آن با پیشرانههای متفاوت و آپشنهای بیشتر گرفت. حال میخواهیم به بررسی جدیدترین مدل این خودرو یعنی آریزو ۵ توربو IE بپردازیم.
آریزو ۵ توربو اکسلنت از همان پیشرانه خودروی چری تیگو ۷ بهره میبرد که یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است.
در مدل قبلی، فرمان خودرو هیدرولیک بود که در مدل جدید این فرمان، جای خود را به یک فرمان برقی نرمتر داده است که باعث افزایش بهرهوری خودرو میشود.
طراحی آریزو ۵ در مدل جدید، تفاوت آنچنانی با مدلهای قبلی ندارد و میتوان گفت، شاید تنها مالکان مدلهای قبلی توانایی تشخیص این تغییرات جزئی را داشته باشند.
به صورت کلی میتوان گفت تفاوت طراحی ظاهری دو تیپ TE (مدل قبلی) و IE، در جلوپنجره کهکشانی و رینگهای جدید است.
آریزو ۵ از طراحی زیبا و جدیدی برخوردار است و با خطوط شکسته و همچنین دیلایتی که در بدنه کار شده، بر زیبایی ظاهری این خودرو افزوده است.
داخل کابین آریزو ۵ جدید بهکل تغییر کرده و آن داشبورد قبلی که شباهت زیادی با داشبوردهای هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ داشت، جای خود را به یک داشبورد زیبا و بهروز داده است.
ترکیب چرم مشکی با طرح فیبرکربن، تنظیمات تاچ سیستم تهویهمطبوع و نمایشگر تاچ ۸ اینچی، همه و همه بر زیباییهای این خودرو میافزاید.
البته دکمههای فیزیکی سیستم تهویه که جای خود را به دکمههای تاچ داده است، میتواند از نظر برخی رانندهها نامناسب بوده و دلیل حواس پرتی هنگام رانندگی شود.
قسمت داخلی خودرو از فضای مناسبی برخوردار است و یک خانواده چهارنفره را میتواند به راحتی در خود جای دهد. همچنین صندوق عقب آریزو ۵، با ۴۴۲ لیتر ظرفیت از حجم قابل قبولی برخوردار است.
این خودرو همانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر، از آپشنهای زیادی برخوردار است.
از جمله آپشنهایی که در اکثر خودروهای امروزی دیده میشود، میتوان به کروز کنترل، سنسور دنده عقب، ترمز ضدقفل، دیلایت، دکمههای کنترلی فرمان، نمایشگر اطلاعات، آینه بغل برقی و سانروف اشاره کرد.
دیگر آپشنهایی که میتوان گفت جدیدا در خودروها دیده میشود، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، دوربین دنده عقب، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتولایت، ورود و استارت بدون کلید و شش عدد کیسههوای پردهای است.
این خودرو به نسبت دیگر خودروهای سدان چینی، از سواری نرمتری بهره میبرد و علیرغم موتور پرصدایی که دارد، صدای زیادی در داخل کابین به گوش نمیرسد و از لحاظ عایق بندی، نمره قابل قبولی میگیرد.
آریزو ۵ توربو، دو حالت برای رانندگی در اختیارتان میگذارد، حالت اکو و حالت اسپرت. اما حداقل در دورهایی پایینتر، شتاب در این دو حالت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.
سیستم اتوپارکی که در آریزو ۵ جدید وجود دارد، رانندگی را در ترافیک بسیار آسانتر میکند و باعث میشود زمانی که پای خود را از روی گاز برداشته و ترمز میگیریم، دیگر نیازی به نگه داشتن پا روی پدال ترمز و تعویض دنده به حالت پارک نداشته باشیم.
این خودرو با توجه به کیفیت متریالی که در آن استفاده شده است، از قیمت قابل قبولی برخوردار است.
چری آریزو ۵ توربو جدید، هماکنون در بهمن ماه ۱۴۰۱ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود. همچنین قیمت کارخانه این خودرو ۸۷۷ میلیون تومان است که با شرایط نقدی و اعتباری قابل خریداریست.
منبع: تجارت نیوز