تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۰
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۹۱۴۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازدید معاون صمت از کارخانه «سبلان خودروی مایوان»

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه «سبلان خودروی مایوان» اردبیل تولیدکننده مینی‌بوس، اتوبوس، کشنده کامیون و آمبولانس در شهرک صنعتی ۲ اردبیل بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، این واحد تولیدی که از سال‌های گذشته راه‌اندازی شده توان تولید انواع خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین را دارد که اخیرا نیز با وزارت کشور قرارداد تأمین یک‌هزار دستگاه را منعقد کرده تا نسبت به تولید و تحویل مینی‌بوس‌های ۲ درب اقدام کند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل این واحد تولیدی تنها کارخانه‌ای است که در کشور همه استاندارد‌های ۸۵ گانه را رعایت کرده و نسبت به تولید مینی‌بوس ۲ درب اقدام می‌کند.

رامین صادقی اشتغال این واحد تولیدی را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تا ۲ ماه آینده به ظرفیت کامل در اشتغال این مجموعه تولیدی خواهیم رسید و انتظار می‌رود با تأمین قطعات خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین توان تولید را در این مجموعه رو به ارتقا ببینیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده و قرار است برای سال آینده نیز ۲ هزار مینی‌بوس تولید و از طریق این کارخانه در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها ظرفیت خوبی برای تولید خودرو به حساب می‌آید و استان اردبیل به زنجیره تولید قطعات خودرویی در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

صادقی حمایت از سرمایه‌گذاران را در این حوزه یادآور شد و اضافه کرد: ما آمادگی تأمین اعتبارات و منابع مورد نیاز سرمایه در گردش این مجموعه‌ها را داریم تا در کنار قطعه‌سازی، تولید خودرو با برند «سبلان خودروی مایوان اردبیل» را شاهد و ناظر باشیم.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل

عناوین برگزیده